Атестація педагогічних працівників 2025-2026 н.р.
КОНОТОПСЬКИЙ ЛІЦЕЙ №1 КОНОТОПСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
м. Конотоп
23.09.2025 № ___-__
Про створення атестаційної комісії І рівня на 2025-2026 навчальний рік
Відповідно до статті 50 Закону України «Про освіту», частини першої статті 32, Закону України «Про повну загальну середню освіту», Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 №805 у редакції наказу від 10.09.2024 № 1277, з метою здійснення своєчасної та якісної підготовки до проведення атестації педагогічних працівників у 2025-2026 навчальному році та з метою активізації творчої професійної діяльності, стимулювання безперервної фахової освіти, якісної роботи педагогічних працівників, посилення їх відповідальності за результати навчання і виховання дітей та учнівської молоді.
НАКАЗУЮ:
1. Створити до 24.09.2025 року відповідно до вимог п. ІІ.2. Положення про атестацію педагогічних працівників атестаційну комісію в навчальному закладі для атестації педагогічних працівників у 2025-2026 навчальному році та затвердити її персональний склад (додаток 1).
2. Затвердити список педагогічних працівників, які за планом атестуються у 2025/2026 навчальному році (додаток 2).
3. Затвердити графік проведення засідань атестаційної комісії (додаток 3).
4. Атестаційній комісії забезпечити атестацію педагогічних кадрів відповідно до вимог Положення про атестацію педагогічних працівників затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 № 805 у редакції наказу від 10.09.2024 № 1277
5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Директор Тетяна КИРИЧЕНКО
З наказом ознайомлені:
Наталія АНТОНЕНКО
Олена БОРИСЕНКО
Наталія ГОЛУБ
Ірина ГУДЕНКО
Катерина ДРОБЯЗКО
Олена ЗИМОВЕЦЬ
Аліна ЛЯКІШЕВА
Тетяна МАЙБОРОДА
Олена СМЕТАНІНА
Олександр ТЕЛЕВНИЙ
ГРАФІК
проведення засідань атестаційної комісії І рівня
Конотопського ліцею №1 у 2025/2026 навчальному році
| Номер з/п |
Дата проведення |
Перелік питань, які винесено на розгляд атестаційної комісії |
| Засідання 1 | 26.09.2025 | 1. Про ознайомлення членів атестаційної комісії з Положенням про атестацію педагогічних працівників. 2. Про розподіл функціональних обов’язків між членами атестаційної комісії. 3. Про затвердження списку педагогічних працівників, які атестуються у 2025/2026 навчальному році. 4. Про затвердження графіка засідань атестаційної комісії. 5. Про затвердження дати проведення атестації. 6. Про визначення строку та адреси електронної пошти (за потреби) для подання педагогічними працівниками документів. |
| Засідання 2 | 28.10.2025 | 1. Про розгляд документів педагогічних працівників, які атестуються. 2. Про оцінку професійних компетентностей педагогічних працівників з урахуванням його посадових обов’язків і вимог професійного стандарту. 3. Про вивчення практичного досвіду роботу педагогічного працівника, який атестується |
| Засідання 3 | 24.02.2026 | 1. Про результати вивчення практичного досвіду педагогічних працівників, які атестуються (на основі відомостей про відвідані уроки, позакласні заходи або матеріали, які подали педагогічні працівники) |
| Засідання 4 | 25.03.2026 | 1. Про визначення способу голосування (відкрито чи таємно) на засіданні атестаційної комісії 2. Про результати атестації педагогічних працівників |
СКЛАД атестаційної комісії І рівня на 2025-2026 н.р.
Кириченко Т. В. – голова комісії, директор ліцею
Зимовець О.О.- секретар комісії, заступник директора з навчально-виховної роботи;
Антоненко Н.В. – член комісії, керівник професійної спільноти вчителів математики, фізики, інформатики, учитель-методист;
Гуденко І.М. – член комісії, заступник директора з виховної роботи;
Голуб Н.П. – член комісії, голова профспілкового комітету;
Дробязко К.М. – член комісії, заступник директора з навчально-виховної роботи;
Борисенко О.М. – член комісії, керівник професійної спільноти вчителів української мові і літератури, зарубіжної літератури;
Сметаніна О.М. – член комісії, керівник професійної спільноти вчителів предметів мистецтва та технологій;
Майборода Т.М. – член комісії, керівник професійної спільноти вчителів іноземних мов;
Телевний О.І. – член комісії, керівник професійної спільноти вчителів історії та правознавства;
Лякішева А.В. – практичний психолог
СПИСОК
педагогічних працівників Конотопського ліцею №1, які атестуються у 2025/2026 навчальному році
|
№ |
П.І.П. |
Предмет |
Категорія, яку має учитель |
Примітка |
|
1. |
Борисенко О.М. |
Українська мова та література |
Вища, «учитель- методист» |
чергова |
|
2. |
Бура Т.Л. |
Зарубіжна література |
Вища «старший учитель» |
чергова |
|
3. |
Кабачна С.М. |
Математика |
Вища, «учитель- методист» |
чергова |
|
4. |
Майборода Т.М. |
Іноземна мова |
І категорія |
позачерова |
|
5. |
Мішурова І.І. |
Німецька мова |
ІІ категорія |
|
|
6. |
Потьомкіна О.Є. |
Англійська мова |
Вища, «учитель- методист» |
чергова |
|
7. |
Ткач А.С. |
Німецька мова |
ІІ категорія |
чергова |
Перелік документів, які надаються атестаційній комісії для встановлення педагогічного звання (хоча б один з перелічених)
-
Документи , що підтверджують упровадження і поширення педагогічним працівником методик компетентнісного навчання та нових освітніх технологій.
-
Документи про надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам (здійснення наставництва, супервізії).
-
Документи про участь у процедурах і заходах, пов’язаних із забезпеченням якості освіти та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти.
-
Документи, що підтверджують визнання переможцями, лауреатами регіональних, всеукраїнських, міжнародних фахових конкурсів, змагань тощо.
-
Документи про підготовку переможців регіональних, всеукраїнських, міжнародних олімпіад, конкурсів, змагань тощо.
Вимоги до позачергової атестації за ініціативою педагогічного працівника
-
Загальний обсяг (загальна тривалість) підвищення кваліфікації визначається сумарно за останні 5 років перед атестацією та незалежно від суб’єкта підвищення кваліфікації, виду, форми чи напряму, за якими педагогічний працівник пройшов підвищення кваліфікації має становити 5 кредитів ЄКТС/150 годин.
-
Кваліфікаційна категорія «спеціаліст» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра, освітній ступінь вищої освіти молодшого бакалавра (освітньокваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста), бакалавра чи магістра (освітньокваліфікаційний рівень спеціаліста).
Кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній ступінь вищої освіти молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста), бакалавра чи магістра (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста), освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра, стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж 3 роки.
Кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра або освітній ступінь вищої освіти молодшого бакалавра чи магістра (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж 5 років.
Кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній ступінь вищої освіти магістра (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж 7 років.
Педагогічному працівнику, який має освітньо-науковий / освітньо- творчий, ступінь вищої освіти, науковий ступінь або вчене звання, за його
заявою рішенням атестаційної комісії кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» присвоюється як правило без дотримання послідовності.
Особи, які не мають педагогічної освіти, але мають стаж роботи в одній із галузей економіки та працюють на посадах педагогічних працівників закладів освіти, можуть атестуватися без дотримання послідовності на присвоєння кваліфікаційної категорії за таких умов:
«спеціаліст другої категорії» – за наявності не менше ніж 2 років такого стажу роботи;
«спеціаліст першої категорії» – не менше ніж 5 років;
«спеціаліст вищої категорії» – не менше ніж 7 років.
Атестація таких осіб, які призначені на посади педагогічних працівників у заклади загальної середньої освіти проводиться не раніше ніж через 1 рік після призначення.
Електронна адреса на яку необхідно подавати документи для атестації
Протягом 10 робочих днів з дня оприлюднення інформації педагогічний працівник, який атестується, може подати до атестаційної комісії документи, що, на його думку, свідчать про педагогічну майстерність та/або професійні досягнення.
Документи, які зберігаються в особовій справі педагогічного працівника, не подаються до атестаційної комісії, яка створена в закладі освіти, відокремленому структурному підрозділі, органі управління у сфері освіти, у якому зберігається особова справа.
Як встановлюються кваліфікаційні категорії та педагогічні звання?
Кваліфікаційна категорія «спеціаліст» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра, освітній ступінь вищої освіти молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста), бакалавра чи магістра (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста).
При прийнятті на роботу педагогічним працівникам (особам, призначеним на посади педагогічних працівників) атестаційною комісією присвоюється кваліфікаційна категорія
«спеціаліст» без проведення будь-яких заходів, пов’язаних із вивченням й оцінюванням його діяльності та професійних компетентностей.
Кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній ступінь вищої освіти молодшого бакалавра (освітньо- кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста), бакалавра чи магістра (освітньо- кваліфікаційний рівень спеціаліста), освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра, стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж 3 роки.
Кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра або освітній ступінь вищої освіти молодшого бакалавра чи магістра (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж 5 років.
Кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній ступінь вищої освіти магістра (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж 7 років.
За результатами атестації відповідно до рішення атестаційної комісії присвоюються педагогічні звання педагогічним працівникам із високим професійним рівнем, які зокрема:
упроваджують і поширюють методики компетентнісного навчання та нові освітні технології, надають професійну підтримку та допомогу педагогічним працівникам (здійснюють наставництво, супервізію);
беруть участь у процедурах і заходах, пов’язаних із забезпеченням якості освіти та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти;
були визнані переможцями, лауреатами регіональних, всеукраїнських, міжнародних фахових конкурсів, змагань тощо;
підготували переможців регіональних, всеукраїнських, міжнародних олімпіад, конкурсів, змагань тощо.
Педагогічні звання «старший викладач», «старший учитель», «старший вихователь» (крім педагогічних працівників, які працюють у закладах дошкільної освіти) присвоюються педагогічним працівникам, які працюють на відповідних посадах та яким за результатами попередньої атестації присвоєно (підтверджено) кваліфікаційну категорію не нижче ніж
«спеціаліст другої категорії» (для працівників, педагогічні посади яких не передбачають присвоєння кваліфікаційної категорії – найвищий, встановлений відповідно до посади, тарифний розряд), та стаж роботи понад 3 роки.
Педагогічні звання «викладач-методист», «учитель–методист», «вихователь-методист» (крім педагогічних працівників, які працюють у закладах дошкільної освіти), «педагог- організатор-методист», «практичний психолог – методист», «керівник гуртка – методист»,
«старший вожатий – методист» присвоюються (підтверджуються) педагогічним працівникам, які працюють на відповідних посадах та які за результатами попередньої атестації мають кваліфікаційну категорію не нижче ніж «спеціаліст вищої категорії» (для працівників, педагогічні посади яких не передбачають присвоєння кваліфікаційної категорії – найвищий,
встановлений відповідно до посади, тарифний розряд), вищу освіту та стаж роботи понад 5 років.
Джерело: Положення про атестацію педагогічних працівників п.9,10 розділу 1.
(Наказ Міністерства освіти і науки України 09 вересня 2022 року № 805 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України 10 вересня 2024 року № 1277))
Критерії, правила і процедури оцінювання діяльності педагогічних працівників закладу
Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників закладу визначаються на основі положень наказу МОН України від 09.01.2019 № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти».
Вимога 1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.
Критерії оцінювання:
-
-
Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність.
-
Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти.
-
Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби).
- Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо).
-
-
-
Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку.
-
Педагогічні працівники використовують інформаційно- комунікаційні технології в освітньому процесі.
-
Вимога 2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників.
Критерії оцінювання:
-
-
Педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
-
Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проектах, залучаються до роботи як освітні експерти.
-
Вимога 3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти.
Критерії оцінювання:
-
-
Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства.
-
Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок.
-
У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці.
-
Вимога 4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності.
Критерії оцінювання:
-
-
Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності.
-
Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти.
-
Процедура оцінювання педагогічної діяльності педагогічного працівника включає в себе атестацію та сертифікацію.
Процедура оцінювання педагогічної діяльності педагогічного працівника включає в себе атестацію та сертифікацію.
Атестація педагогічних працівників – це система заходів, спрямованих на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників. Вона здійснюється відповідно до Положення про атестацію педагогічних працівників затверджене наказом МОН 09 вересня 2022 року № 805 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України 10 вересня 2024 року № 1277). Атестація педагогічних працівників може бути черговою або позачерговою. Педагогічний працівник проходить чергову атестацію не менше одного разу на п’ять років, крім випадків, передбачених законодавством. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України. Рішення атестаційної комісії може бути підставою для звільнення педагогічного працівника з роботи у порядку, встановленому законодавством.
Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Закону України “Про освіту”. Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника школи впродовж п’яти років не може бути меншою за
150 годин, з яких певна кількість годин має бути обов’язково спрямована на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Один із принципів організації атестації – здійснення комплексної оцінки діяльності педагогічного працівника, яка передбачає забезпечення всебічного розгляду матеріалів з досвіду роботи, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації. Необхідною умовою об’єктивної атестації є всебічний аналіз освітнього процесу у закладі, вивчення думки батьків, учнів та колег вчителя, який атестується тощо. Визначення рівня результативності діяльності педагога, оцінювання за якими може стати підставою для визначення його кваліфікаційного рівня наведено в таблиці
Критерії оцінювання роботи вчителя
|
Критерії |
Спеціаліст ІІ категорії |
Спеціаліст І категорії |
Спеціаліст вищої категорії |
|
І Професійний рівень діяльності вчителя |
|||
|
1. Знання теоретичних і практичних основ предмета |
Відповідає загальним вимогам, що висуваються до вчителя. Має глибокі знання зі свого предмета |
Відповідає вимогам, що висуваються до вчителя першої кваліфікаційної категорії. Має глибокі та різнобічні знання зі свого предмета й суміжних дисциплін |
Відповідає вимогам, що висуваються до вчителя вищої кваліфікаційної категорії. Має глибокі знання зі свого предмета і суміжних дисциплін, які значно перевищують обсяг програми |
|
2. Знання сучасних досягнень у методиці |
Слідкує за спеціальною і методичною літературою; працює за готовими методиками й програмами навчання; використовує прогресивні ідеї минулого і сучасності; уміє самостійно розробляти методику викладання |
Володіє методиками аналізу навчально- методичної роботи з предмета; варіює готові, розроблені іншими методики й програми; використовує програми й методики, спрямовані на розвиток особистості, інтелекту вносить у них (у разі потреби) корективи |
Володіє методами науково- дослідницької, експериментальної роботи, використовує в роботі власні оригінальні програми й методики |
|
3. Уміння аналізувати свою діяльність |
Бачить свої недоліки, прогалини і прорахунки в роботі, але при цьому не завжди здатний встановити |
Виправляє допущені помилки і посилює позитивні моменти у своїй роботі, знаходить ефективні рішення. Усвідомлює необхідність |
Прагне і вміє бачити свою діяльність збоку, об’єктивно й неупереджено оцінює та аналізує її, виділяючи сильні і слабкі сторони. |
|
причини їхньої появи. Здатний домагатися змін на краще на основі самоаналізу, однак покращення мають нерегулярний характер і поширюються лише на окремі ділянки роботи |
систематичної роботи над собою й активно береться за ті види діяльності, які сприяють формуванню потрібних якостей |
Свідомо намічає програму самовдосконалення, її мету, завдання, шляхи реалізації |
|
|
4. Знання нових педагогічних концепцій |
Знає сучасні технології навчання й виховання; володіє набором варіативних методик і педагогічних технологій; здійснює їх вибір і застосовує відповідно до інших умов |
Уміє демонструвати на практиці високий рівень володіння методиками; володіє однією із сучасних технологій розвиваючого навчання; творчо користується технологіями й програмами |
Розробляє нові педагогічні технології навчання й виховання, веде роботу з їх апробації, бере участь у дослідницькій, експериментальній діяльності |
|
5. Знання теорії педагогіки й вікової психології учня |
Орієнтується в сучасних психолого- педагогічних концепціях навчання, але рідко застосовує їх у своїй практичній діяльності. Здатний приймати рішення в типових ситуаціях |
Вільно орієнтується в сучасних психолого- педагогічних концепціях навчання й виховання, використовує їх як основу у своїй практичній діяльності. Здатний швидко й підсвідомо обрати оптимальне рішення |
Користується різними формами психолого- педагогічної діагностики й науково обґрунтованого прогнозування. Здатний передбачити розвиток подій і прийняти рішення в нестандартних ситуаціях |
|
ІІ Результативність професійної діяльності вчителя |
|||
|
1.Володіння способами індивідуаліза ції навчання |
Враховує у стосунках з учнями індивідуальні особливості їхнього розвитку, здійснює диференційований підхід з урахуванням темпів розвитку, нахилів та інтересів, стану здоров’я. Знає методи діагностики рівня інтелектуального й особистісного розвитку дітей |
Уміло користується елементами, засобами діагностики і корекції індивідуальних особливостей учнів під час реалізації диференційованого підходу. Створює умови для розвитку талантів, розумових і фізичних здібностей |
Сприяє пошуку, відбору і творчому розвитку обдарованих дітей. Уміє тримати в полі зору «сильних», «слабких» і «середніх» за рівнем знань учнів; працює за індивідуальними планами з обдарованими і слабкими дітьми |
|
2.Уміння активізувати пізнавальну діяльність учнів |
Створює умови, що формують мотив діяльності. Уміє захопити учнів своїм предметом, керувати колективною роботою, варіювати різноманітні методи й форми роботи. Стійкий інтерес до навчального предмета і висока пізнавальна активність учнів поєднується з не дуже ґрунтовними знаннями, з недостатньо |
Забезпечує успішне формування системи знань на основі самоуправління процесом учіння. Уміє цікаво подати навчальний матеріал, активізувати учнів, збудивши в них інтерес до особистостей самого предмета; уміло варіює форми і методи навчання. Міцні, ґрунтовні знання учнів поєднуються з високою пізнавальною |
Забезпечує залучення кожного школяра до процесу активного учіння. Стимулює внутрішню (розумову) активність, пошукову діяльність. Уміє ясно й чітко викласти навчальний матеріал; уважний до рівня знань усіх учнів. Інтерес до навчального предмета в учнів поєднується з міцними знаннями і |
|
3. Робота з розвитку в учнів загальнонав чальних умінь і навичок |
Прагне до формування навичок раціональної організації праці |
Цілеспрямовано й професійно формує в учнів уміння й навички раціональної організації навчальної праці (самоконтроль у навчанні, раціональне планування навчальної праці, належний темп читання, письма, обчислень). Дотримується єдиних вимог щодо усного і писемного мовлення: оформлення письмових робіт учнів у зошитах, щоденниках (грамотність, акуратність, каліграфія) |
|
|
4.Рівень навченості учнів |
Забезпечує стійкий позитивний результат, ретельно вивчає критерії оцінювання, користується ними на практиці; об’єктивний в оцінюванні знань учнів |
Учні демонструють знання теоретичних і практичних основ предмета; показують хороші результати за наслідками зрізів, перевірних робіт, екзаменів |
Учні реалізують свої інтелектуальні можливості чи близькі до цього; добре сприймають, засвоюють і відтворюють пройдений навчальний матеріал, демонструють глибокі, міцні |
|
знання теорії й навички розв’язування практичних завдань, здатні включитися в самостійний пізнавальний пошук |
|||
|
ІІІ Комунікативна культура |
|||
|
1. Комунікатив ні й організаторс ькі здібності |
Прагне до контактів з людьми. Не обмежує коло знайомих; захищає власну думку; планує свою роботу, проте потенціал його нахилів не вирізняється високою стійкістю |
Швидко знаходить друзів, постійно прагне розширити коло своїх знайомих; допомагає близьким, друзям; проявляє ініціативу в спілкуванні; із задоволенням бере участь в організації громадських заходів; здатний прийняти самостійне рішення в складній ситуації. Усе виконує за внутрішнім переконанням, а не з примусу. Наполегливий у діяльності, яка його приваблює |
Відчуває потребу в комунікативній і організаторській діяльності; швидко орієнтується в складних ситуаціях; невимушено почувається в новому колективі; ініціативний, у важких випадках віддає перевагу самостійним рішенням; захищає власну думку й домагається її прийняття. Шукає такі справи, які б задовольнили його потребу в комунікації та організаторській діяльності |
|
2. Здатність до співпраці з учнями |
Володіє відомими в педагогіці прийомами переконливого впливу, але |
Обговорює й аналізує ситуації разом з учнями і залишає за ними право приймати власні рішення. |
Веде постійний пошук нових прийомів переконливого впливу й передбачає їх |
|
використовує їх без аналізу ситуації |
Уміє сформувати громадську позицію учня, його реальну соціальну поведінку й вчинки, світогляд і ставлення до учня, а також готовність до подальших виховних впливів учителя |
можливе використання в спілкуванні. Виховує вміння толерантно ставитися до чужих поглядів. Уміє обґрунтовано користуватися поєднанням методів навчання й виховання, що дає змогу досягти хороших результатів при оптимальному докладанні розумових, вольових та емоційних зусиль учителя й учнів |
|
|
3. Готовність до співпраці з колегами |
Володіє адаптивним стилем поведінки, педагогічного спілкування; намагається створити навколо себе доброзичливу обстановку співпраці з колегами |
Намагається вибрати стосовно кожного з колег такий спосіб поведінки, де найкраще поєднується індивідуальний підхід з утвердженням колективістських принципів моралі |
Неухильно дотримується професійної етики спілкування; у будь- якій ситуації координує свої дії з колегами |
|
4. Готовність до співпраці з батьками |
Визначає педагогічні завдання з урахуванням особливостей дітей і потреб сім’ї, систематично |
Залучає батьків до діяльності; спрямованої на створення умов, сприятливих для розвитку їхніх дітей; формує в батьків позитивне |
Налагоджує контакт із сім’єю не тільки тоді, коли потрібна допомога батьків, а постійно, домагаючись відвертості, |
|
співпрацює з батьками |
ставлення до оволодіння знаннями педагогіки й психології |
взаєморозуміння, чуйності |
|
|
5. Педагогічний такт |
Володіє педагогічним тактом, а деякі його порушення не позначаються негативно на стосунках з учнями |
Стосунки з дітьми будує на довірі, повазі, вимогливості, справедливості |
Стосунки з дітьми будує на довірі, повазі, вимогливості, справедливості |
|
6.Педагогічна культура |
Знає елементарні вимоги до мови, специфіку інтонацій у мовленні, темпу мовлення дотримується не завжди |
Уміє чітко й логічно висловлювати думки в усній, письмовій та графічній формі. Має багатий словниковий запас, добру дикцію, правильну інтонацію |
Досконало володіє своєю мовою, словом, професійною термінологією |
|
7.Створення комфортного мікроклімату |
Глибоко вірить у великі можливості кожного учня. Створює сприятливий морально- психологічний клімат для кожної дитини |
Наполегливо формує моральні уявлення, поняття учнів, виховує почуття гуманності, співчуття, жалю, чуйності. Створює умови для розвитку талантів, розумових і фізичних здібностей, загальної культури особистості |
Сприяє пошуку, відбору і творчому розвиткові обдарованих дітей |
Сертифікація педагогічних працівників – це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника (у тому числі педагогіки та психології, практичних вмінь застосування сучасних методів і технологій навчання), що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи.
Сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою (Положення “Про сертифікацію педагогічних працівників”, затверджене постановою КМУ №1190 від 27.12.2018 р.).








