План роботи практичного психолога щодо запобігання насильству

План роботи практичного психолога щодо запобігання насильству

та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми у Конотопському ліцеї № 1 Конотопської міської ради

Сумської області

на 2025 – 2026 навчальний рік

з\п

Зміст роботи

Термін проведення

Цільова група/аудиторія

1.

Підготувати та провести виступ на засіданні педагогічної ради щодо безпеки освітнього середовища з метою унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми

Вересень

Педагогічний колектив

2.

Розробити механізми звернення учасників освітнього процесу для повідомлення про випадки насильства: електронна скринька “Служби довіри”, скринька анонімних звернень

Вересень

Учасники освітнього процесу

3.

Організувати роботу «Служби довіри» (при кабінеті психолога)

Вересень

Учасники освітнього

процесу

4.

Підготувати та провести анкетування з метою моніторингу безпеки освітнього середовища «Шкільний простір»

Двічі на рік

Учні 5-11 класів

5.

Підготувати та провести онлайн-анкетування з метою попередження насильства “Безпечний дім”

Двічі на рік

Учні 5-11 класів

6.

Підготувати та провести дослідження мікроклімату у класному колективі соціометрія

(автор Я. Морено)

Вересень- листопад

Учні 5-х класів

7.

Підготувати та провести

анкетування «Як я почуваюсь в класі»

Вересень- листопад

Учні 8-х класів

8.

Провести заняття за просвітницько- профілактичною програмою тренінгових

занять «Не смійся з мене» (автор Т.Л.Лях)

Жовтень- травень

Учні 5-11 класів

9.

Провести години психолога за програмою з питань протидії торгівлі людьми

«Особиста гідність. Безпека життя.

Громадянська позиція» (автори Бойчук Н.І.,

Терницька С.В.)

Протягом року

Учні 6-11 класів

10.

Підготувати та провести інтерактивні тренінги з розвитку емоційного інтелекту, толерантності та ненасильницького спілкування на теми:

«Сила емоцій: розуміти себе розуміти інших»,

«Толерантність — мова поваги», «Спілкуйся без конфліктів: мистецтво

ненасильницького діалогу»

Жовтень- травень

Учні 5-9 класів

11.

Провести заняття за корекційно-розвитковою програмою формування стійкості до стресу в дітей дошкільного віку та школярів «Безпечний простір» (автори Богданов С. О., Залеська О. В.)

Протягом року

Учні 5-9 класів

12.

Провести інформаційні сесії «Національна дитяча «гаряча лінія» – для дітей та про дітей»,

«Безпечна поведінка в соціальних мережах»,

«Говорити без страху: як просити про допомогу»,

«Права + обов’язки = справедливість», «Я — частина класу, школи, суспільства», «Допомога

поруч: як і де шукати підтримку»

Вересень- травень

Учні 5-7 класів

13.

Провести тренінг «Smart

online: живи безпечно в мережі»

Лютий

Учні 8-9 класів

14.

Підготувати та провести навчальні тренінги: “Уважні до змін: як помітити тривожні дзвіночки у поведінці дитини і вчасно допомогти”, “Протидія

домашньому насильству”

Грудень, березень

Батьки учнів

5-8 класів

15.

Провести практичні заняття з теми протидії мові ненависті онлайн за методичним посібником

«Закладинки»,

автор Еллі Кін

Листопад- березень

Учні

10-х класів

16.

Підготувати та провести воркшоп з медіаграмотності

«Медіамінімум: що має знати кожен, аби не потрапити в пастку

маніпуляцій»

Лютий

Учні 11-х класів, батьки учнів 9-11 класів

17.

Підготувати та провести заходи до:

  1. Всесвітнього дня психічного здоров’я;

  2. Європейського дня боротьби з торгівлею людьми;

  3. Європейського дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства;

  4. Міжнародного дня ООН з викорінення насильства по відношенню до жінок;

  5. Міжнародний день людей з особливими освітніми потребами

  6. День безпечного Інтернету

10 жовтня

18 жовтня

18 листопада

25 листопада

03 грудня

10 лютого

Учні 5-11 класів

18.

Підготувати та провести декаду правового виховання під гаслом «16 днів проти насильства»

листопад- грудень (25.11.-

10.12.25)

Учні 5-11 класів, вчителі, батьки

19.

Підготувати та провести акції:

  • «День толерантності»;

  • «День порозуміння з ВІЛ-інфіковані»

  • Міжнародного дня людей з особливими потребами»

16.11.25

01.12.25

03.12.25

21.03.26

Учні 5-11 класів

 

  • «Міжнародний день людей з синдромом Дауна»

  • «Всесвітній день поширення інформації про проблеми аутизму»

02.04.26

20.

Провести індивідуальні та групові консультації з учасниками освітнього процесу щодо вирішення можливих конфліктів або проблемних ситуацій

Протягом року

Учасники освітього процесу

21.

Підготувати та здійснити просвітницько- профілактичної заходи через соціальні мережі, офіційний сайт закладу освіти, навчальну платформу, а також куточки психолога, куточки безпеки тощо

Протягом року

Учасники освітього процесу

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *