План заходів за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів»

Затверджено

Директор ліцею Тетяна КИРИЧЕНКО

2 червня 2025

План заходів щодо покращення діяльності Конотопського ліцею №1 Конотопської міської ради Сумської області

за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів»

Мета:

Підвищити ефективність, об’єктивність та прозорість системи оцінювання, забезпечити повну інформованість учнів і батьків, розвинути культуру самооцінювання та відповідальності за результати навчання.

Напрям

Проблема

Заходи

Відповідальні

Терміни

Покращення інформування про критерії та процедури оцінювання

Недостатнє охоплення батьків

інформацією (лише 26,6% знають про оприлюднені критерії на сайті школи).

Оновлення інформаційних ресурсів:

  • розмістити на сайті школи окремий розділ

«Оцінювання» з детальними критеріями по кожному

предмету.

Робота з батьками:

  • проводити щорічні семінари для батьків на початку навчального року (онлайн та офлайн);

  • розсилати персональні(за запитом) листи про критерії оцінювання через

електронний щоденник.

Для учнів:

  • розробка візуальних пам’яток (інфографіка) з

критеріями оцінювання для кожного класу.

Адміністрація, класні керівники, відповідальний за оформлення сайту ліцею.

До 1

вересня 2025 року

Впровадження формувального оцінювання

Лише близько половини

педагогів використовують елементи формувального оцінювання.

Навчання педагогів:

  • серія тренінгів з формувального оцінювання

(акцент на зворотний зв’язок, критеріальні таблиці, самооцінювання);

  • обмін досвідом: створення банку успішних практик.

Методична підтримка:

  • розробка шаблонів для

щоденного зворотного зв’язку (наприклад, коментарі до робіт на платформі Teams);

  • впровадження «Тижня формувального оцінювання»

Професійні спільноти, адміністрація

Протягом 2025/2026

н.р

демонстраційні уроки для колективу.

Підвищення

об’єктивності та справедливості оцінювання

21% учнів і 73% батьків

вважають оцінювання справедливим, але є ризик

суб’єктивності.

Стандартизація оцінювання:

  • розробити єдині критерії для кожного предмета (з

урахуванням вікових особливостей);

  • проводити щомісячні звіти вчителів про використання критеріїв на професійних спільнотах.

Моніторинг:

  • ввести опитування учнів/батьків про

справедливість оцінок (раз на семестр);

  • запровадити «Апеляційний комітет» з представниками адміністрації, педагогів та

батьківської ради.

Директор, заступники,

педагогічна рада

Постійно, з щорічним оновленням критеріїв

Розвиток самооцінювання та

відповідальності учнів

Лише 55% учнів

усвідомлено ставляться до навчання, 15% не мають мотивації.

Практики самооцінювання:

  • щотижневе заповнення

учнями «Листів досягнень» (рефлексія: «Що я вивчив? Над чим працювати?»);

  • впровадити «Дні без оцінок»;

  • акцент на коментарі вчителя замість балів.

Мотиваційні програми:

  • конкурс «Найкращий прогрес» винагорода за покращення результатів;

  • створення клубу «Майбутні лідери» для учнів з низькою мотивацією (менторство старших класів).

Психолог, класні керівники, учнівське

самоврядування.

Протягом 2025/2026

н.р.

Очікувані результати:

  • зростання інформованості батьків про критерії оцінювання до 80%;

  • 100% педагогів використовуватимуть елементи формувального оцінювання;

  • збільшення частки учнів, які вважають оцінювання справедливим, до 90%;

  • зниження страху перед оцінками серед учнів (ціль менше 10% негативних відгуків).

Контроль виконання:

Щоквартальні звіти на нарадах при директорі, аналіз даних електронного щоденника, опитування стейкхолдерів.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *