План роботи практичного психолога щодо запобігання насильству
План роботи практичного психолога щодо запобігання насильству
та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми у Конотопському ліцеї № 1 Конотопської міської ради
Сумської області
на 2025 – 2026 навчальний рік
-
№ з\п
Зміст роботи
Термін проведення
Цільова група/аудиторія
1.
Підготувати та провести виступ на засіданні педагогічної ради щодо безпеки освітнього середовища з метою унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми
Вересень
Педагогічний колектив
2.
Розробити механізми звернення учасників освітнього процесу для повідомлення про випадки насильства: електронна скринька “Служби довіри”, скринька анонімних звернень
Вересень
Учасники освітнього процесу
3.
Організувати роботу «Служби довіри» (при кабінеті психолога)
Вересень
Учасники освітнього
процесу
4.
Підготувати та провести анкетування з метою моніторингу безпеки освітнього середовища «Шкільний простір»
Двічі на рік
Учні 5-11 класів
5.
Підготувати та провести онлайн-анкетування з метою попередження насильства “Безпечний дім”
Двічі на рік
Учні 5-11 класів
-
6.
Підготувати та провести дослідження мікроклімату у класному колективі соціометрія
(автор Я. Морено)
Вересень- листопад
Учні 5-х класів
7.
Підготувати та провести
анкетування «Як я почуваюсь в класі»
Вересень- листопад
Учні 8-х класів
8.
Провести заняття за просвітницько- профілактичною програмою тренінгових
занять «Не смійся з мене» (автор Т.Л.Лях)
Жовтень- травень
Учні 5-11 класів
9.
Провести години психолога за програмою з питань протидії торгівлі людьми
«Особиста гідність. Безпека життя.
Громадянська позиція» (автори Бойчук Н.І.,
Терницька С.В.)
Протягом року
Учні 6-11 класів
10.
Підготувати та провести інтерактивні тренінги з розвитку емоційного інтелекту, толерантності та ненасильницького спілкування на теми:
«Сила емоцій: розуміти себе – розуміти інших»,
«Толерантність — мова поваги», «Спілкуйся без конфліктів: мистецтво
ненасильницького діалогу»
Жовтень- травень
Учні 5-9 класів
11.
Провести заняття за корекційно-розвитковою програмою формування стійкості до стресу в дітей дошкільного віку та школярів «Безпечний простір» (автори Богданов С. О., Залеська О. В.)
Протягом року
Учні 5-9 класів
-
12.
Провести інформаційні сесії «Національна дитяча «гаряча лінія» – для дітей та про дітей»,
«Безпечна поведінка в соціальних мережах»,
«Говорити без страху: як просити про допомогу»,
«Права + обов’язки = справедливість», «Я — частина класу, школи, суспільства», «Допомога
поруч: як і де шукати підтримку»
Вересень- травень
Учні 5-7 класів
13.
Провести тренінг «Smart
online: живи безпечно в мережі»
Лютий
Учні 8-9 класів
14.
Підготувати та провести навчальні тренінги: “Уважні до змін: як помітити тривожні дзвіночки у поведінці дитини і вчасно допомогти”, “Протидія
домашньому насильству”
Грудень, березень
Батьки учнів
5-8 класів
15.
Провести практичні заняття з теми протидії мові ненависті онлайн за методичним посібником
«Закладинки»,
автор Еллі Кін
Листопад- березень
Учні
10-х класів
16.
Підготувати та провести воркшоп з медіаграмотності
«Медіамінімум: що має знати кожен, аби не потрапити в пастку
маніпуляцій»
Лютий
Учні 11-х класів, батьки учнів 9-11 класів
-
17.
Підготувати та провести заходи до:
-
Всесвітнього дня психічного здоров’я;
-
Європейського дня боротьби з торгівлею людьми;
-
Європейського дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства;
-
Міжнародного дня ООН з викорінення насильства по відношенню до жінок;
-
Міжнародний день людей з особливими освітніми потребами
-
День безпечного Інтернету
10 жовтня
18 жовтня
18 листопада
25 листопада
03 грудня
10 лютого
Учні 5-11 класів
18.
Підготувати та провести декаду правового виховання під гаслом «16 днів проти насильства»
листопад- грудень (25.11.-
10.12.25)
Учні 5-11 класів, вчителі, батьки
19.
Підготувати та провести акції:
-
«День толерантності»;
-
«День порозуміння з ВІЛ-інфіковані»
-
Міжнародного дня людей з особливими потребами»
16.11.25
01.12.25
03.12.25
21.03.26
Учні 5-11 класів
-
-
-
-
«Міжнародний день людей з синдромом Дауна»
-
«Всесвітній день поширення інформації про проблеми аутизму»
02.04.26
20.
Провести індивідуальні та групові консультації з учасниками освітнього процесу щодо вирішення можливих конфліктів або проблемних ситуацій
Протягом року
Учасники освітього процесу
21.
Підготувати та здійснити просвітницько- профілактичної заходи через соціальні мережі, офіційний сайт закладу освіти, навчальну платформу, а також куточки психолога, куточки безпеки тощо
Протягом року
Учасники освітього процесу
-
-
-








