ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ засідання педагогічної ради

ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ

засідання педагогічної ради

Про результати проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу з напряму «Система оцінювання результатів навчання учнів» (Доповідач: заступник директора ліцею Зимовець О.О.).

ІI. СЛУХАЛИ

Зимовець О.О., заступника директора ліцею, яка зазначила, що відповідно до Законів України «Про освіту» (стаття 41, частини 3 ст.48) та «Про повну загальну середню освіту» (стаття 42), Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року № 54, Методики оцінювання освітніх і управлінських процесів ЗЗСО, наказу МОН України «Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО» від 30.11.2020 №1480, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі, затвердженого на засіданні педагогічної ради від 22.02.202 (протокол №3), з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти у закладі, використання системного підходу до здійснення моніторингу на всіх етапах освітнього процесу у березні-квітні 2024/2025 н/р проведено самооцінювання якості освітньої діяльності та управлінських процесів за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів».

Олена Зимовець зазначила, що для оцінювання були використані різноманітні методи збору інформації: вивчення та аналіз документації закладу, спостереження за проведенням навчальних занять, анкетування педагогічних працівників ( 41 респондент), учнів ( 128 респондентів) та батьків (289 респондентів).

За результатами вивчення було здійснено оцінювання кожної з трьох вимог та, відповідно до таблиці, запропонованої Державною службою якості освіти, визначено рівень освітньої діяльності за напрямом (самоаналіз додається).

ВИСТУПИЛИ:

Дробязко К.М., заступник директора з навчально-виховної роботи, яка ознайомила присутніх з пропозиціями членів робочої групи щодо вдосконалення роботи закладу з напряму «Система оцінювання результатів навчання учнів» та заходами, які необхідно внести в план роботи закладу на наступний навчальний рік.

ВИРІШИЛИ:

  1. Інформацію щодо самооцінювання закладу за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів» взяти до відома.

  2. Рівень освітньої діяльності закладу за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів» визнати достатнім.

  3. Внести до річного плану роботи закладу заходи, запропоновані членами робочої групи.

  4. Заступнику директора з навчально-виховної роботи (Зимовець О.О.):

  • розробити та подати на затвердження педагогічної ради порядок проведення внутрішнього моніторингу закладу та систему відстеження результатів навчання;

до 28 серпня 2025 року

  • використовувати різноманітні аналітичні інструменти для візуалізації результатів навчання учнів (графіки, діаграми, таблиці); порівнювати різні класи та періоди;

постійно

  • організувати проведення семінарів, тренінгів для вчителів щодо методик компетентнісного навчання та оцінювання, впровадження формувального оцінювання; інструментарію (методів, технік, інструментів) оцінювання; цифрових технологій (онлайн-сервісів, платформ, мобільних додатків) для створення опитувань, тестів, інтерактивних вправ.

упродовж 2025/2026 н.р.

  1. Учителям-предметникам:

    1. розробити для розміщення на сайті закладу критерії оцінювання результатів навчання учнів з предмету, оцінювання окремих видів робіт;

до 28.08.2025

    1. інформувати учнів та батьків про критерії оцінювання результатів навчання (усно, у вигляді роздаткового матеріалу, шляхом розміщення на інформаційних стендах у навчальних кабінетах, через сайт закладу, інтерактивну платформу, інші види комунікації);

на початку навчального року, постійно

    1. Рекомендувати:

      • впроваджувати компетентнісний підхід в систему оцінювання результатів навчання учнів;

      • чітко визначати цілі кожного уроку та критерії оцінювання результатів навчання, залучати учнів до їх розробки;

      • використовувати різноманітний інструментарій оцінювання результатів навчання учнів (усні відповіді, тести, презентації, портфоліо, практичні, творчі роботи, проєкти, цифрові ресурси тощо);

      • під час оцінювання враховувати індивідуальні особливості учнів; розробляти завдання різного рівня складності відповідно до індивідуальних потреб та можливостей;

      • готувати додаткові завдання для учнів, які потребують додаткової підтримки та тих, хто потребує більш складних завдань для розвитку;

      • формувати в учнів уміння аналізувати власну роботу, власні результати навчання; заохочувати до самооцінювання та взаємооцінювання;

      • надавати учням конструктивний зворотний зв’язок щодо виконаних завдань, акцентувати увагу на досягненнях, вказувати шляхи для покращення результатів;

      • не використовувати оцінку як засіб покарання учня;

      • відстежувати прогрес учнів у навчанні, своєчасно виявляти проблемні аспекти;

      • проводити індивідуальні зустрічі з учнями для обговорення їхнього прогресу, труднощів та планування подальших кроків;

      • під час оцінювання враховувати дотримання учнями принципів академічної доброчесності;

      • аналізувати результати оцінювання навчальних досягнень учнів, враховувати їх при доборі змісту, форм і методів роботи для кожного уроку;

      • співпрацювати з батьками для створення сприятливих умов для навчання вдома; залучати батьків до процесу відстеження результатів навчання учнів, спільно планувати індивідуальний навчальний поступ через зустрічі, телефонні дзвінки, соціальні мережі;

постійно

      • пройти курс «Оцінювання без знецінювання» на студії онлайн-освіти ed-era.com (онлайн-курс для вчителів про сучасні практики оцінювання)

упродовж 2025/2026 н.р.

  1. Практичному психологу Лякішевій А.В. надавати допомогу учням, які цього потребують, у подоланні стресу та тривожності щодо оцінювання.

постійно

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *