ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ засідання педагогічної ради
ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ
засідання педагогічної ради
Про результати проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу з напряму «Система оцінювання результатів навчання учнів» (Доповідач: заступник директора ліцею Зимовець О.О.).
ІI. СЛУХАЛИ
Зимовець О.О., заступника директора ліцею, яка зазначила, що відповідно до Законів України «Про освіту» (стаття 41, частини 3 ст.48) та «Про повну загальну середню освіту» (стаття 42), Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року № 54, Методики оцінювання освітніх і управлінських процесів ЗЗСО, наказу МОН України «Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО» від 30.11.2020 №1480, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі, затвердженого на засіданні педагогічної ради від 22.02.202 (протокол №3), з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти у закладі, використання системного підходу до здійснення моніторингу на всіх етапах освітнього процесу у березні-квітні 2024/2025 н/р проведено самооцінювання якості освітньої діяльності та управлінських процесів за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів».
Олена Зимовець зазначила, що для оцінювання були використані різноманітні методи збору інформації: вивчення та аналіз документації закладу, спостереження за проведенням навчальних занять, анкетування педагогічних працівників ( 41 респондент), учнів ( 128 респондентів) та батьків (289 респондентів).
За результатами вивчення було здійснено оцінювання кожної з трьох вимог та, відповідно до таблиці, запропонованої Державною службою якості освіти, визначено рівень освітньої діяльності за напрямом (самоаналіз додається).
ВИСТУПИЛИ:
Дробязко К.М., заступник директора з навчально-виховної роботи, яка ознайомила присутніх з пропозиціями членів робочої групи щодо вдосконалення роботи закладу з напряму «Система оцінювання результатів навчання учнів» та заходами, які необхідно внести в план роботи закладу на наступний навчальний рік.
ВИРІШИЛИ:
-
Інформацію щодо самооцінювання закладу за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів» взяти до відома.
-
Рівень освітньої діяльності закладу за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів» визнати достатнім.
-
Внести до річного плану роботи закладу заходи, запропоновані членами робочої групи.
-
Заступнику директора з навчально-виховної роботи (Зимовець О.О.):
-
розробити та подати на затвердження педагогічної ради порядок проведення внутрішнього моніторингу закладу та систему відстеження результатів навчання;
до 28 серпня 2025 року
-
використовувати різноманітні аналітичні інструменти для візуалізації результатів навчання учнів (графіки, діаграми, таблиці); порівнювати різні класи та періоди;
постійно
-
організувати проведення семінарів, тренінгів для вчителів щодо методик компетентнісного навчання та оцінювання, впровадження формувального оцінювання; інструментарію (методів, технік, інструментів) оцінювання; цифрових технологій (онлайн-сервісів, платформ, мобільних додатків) для створення опитувань, тестів, інтерактивних вправ.
упродовж 2025/2026 н.р.
-
Учителям-предметникам:
-
розробити для розміщення на сайті закладу критерії оцінювання результатів навчання учнів з предмету, оцінювання окремих видів робіт;
-
до 28.08.2025
-
-
інформувати учнів та батьків про критерії оцінювання результатів навчання (усно, у вигляді роздаткового матеріалу, шляхом розміщення на інформаційних стендах у навчальних кабінетах, через сайт закладу, інтерактивну платформу, інші види комунікації);
-
на початку навчального року, постійно
-
-
Рекомендувати:
-
впроваджувати компетентнісний підхід в систему оцінювання результатів навчання учнів;
-
чітко визначати цілі кожного уроку та критерії оцінювання результатів навчання, залучати учнів до їх розробки;
-
використовувати різноманітний інструментарій оцінювання результатів навчання учнів (усні відповіді, тести, презентації, портфоліо, практичні, творчі роботи, проєкти, цифрові ресурси тощо);
-
під час оцінювання враховувати індивідуальні особливості учнів; розробляти завдання різного рівня складності відповідно до індивідуальних потреб та можливостей;
-
готувати додаткові завдання для учнів, які потребують додаткової підтримки та тих, хто потребує більш складних завдань для розвитку;
-
формувати в учнів уміння аналізувати власну роботу, власні результати навчання; заохочувати до самооцінювання та взаємооцінювання;
-
надавати учням конструктивний зворотний зв’язок щодо виконаних завдань, акцентувати увагу на досягненнях, вказувати шляхи для покращення результатів;
-
не використовувати оцінку як засіб покарання учня;
-
відстежувати прогрес учнів у навчанні, своєчасно виявляти проблемні аспекти;
-
проводити індивідуальні зустрічі з учнями для обговорення їхнього прогресу, труднощів та планування подальших кроків;
-
під час оцінювання враховувати дотримання учнями принципів академічної доброчесності;
-
аналізувати результати оцінювання навчальних досягнень учнів, враховувати їх при доборі змісту, форм і методів роботи для кожного уроку;
-
співпрацювати з батьками для створення сприятливих умов для навчання вдома; залучати батьків до процесу відстеження результатів навчання учнів, спільно планувати індивідуальний навчальний поступ через зустрічі, телефонні дзвінки, соціальні мережі;
-
-
постійно
-
-
-
пройти курс «Оцінювання без знецінювання» на студії онлайн-освіти ed-era.com (онлайн-курс для вчителів про сучасні практики оцінювання)
-
-
упродовж 2025/2026 н.р.
-
Практичному психологу Лякішевій А.В. надавати допомогу учням, які цього потребують, у подоланні стресу та тривожності щодо оцінювання.
постійно








