Освітня програма 2023-2024 н.р.

СХВАЛЕНО

Рішення педагогічної ради

Конотопського ліцею №1

Конотопської міської ради Сумської області

(протокол №2 від 31 серпня 2023)

Освітня програма

Конотопського ліцею №1

Конотопської міської ради Сумської області

на 2023-2024 навчальний рік

ЗМІСТ

ВСТУП………………………………………………………………………………..3

РОЗДІЛ І. ВИМОГИ ДО ОСІБ, ЯКІ МОЖУТЬ РОЗПОЧАТИ НАВЧАННЯ ЗА ОСВІТНЬОЮ ПРОГРАМОЮ……………………………………………………..10

РОЗДІЛ ІІ. ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ НАВЧАЛЬНОГО НАВАНТАЖЕННЯ НА ВІДПОВІДНОМУ РІВНІ, ЙОГО РОЗПОДІЛ МІЖ ОСВІТНІМИ ГАЛУЗЯМИ ТА РОКАМИ НАВЧАННЯ…………………………………………………………….11

РОЗДІЛ ІІІ. НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН, ЩО ПЕРЕДБАЧАЄ ПЕРЕРОЗПОДІЛ ГОДИН МІЖ ОБОВ’ЯЗКОВИМИ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНИМИ ПРЕДМЕТАМИ ПЕВНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ……………………………………13

РОЗДІЛ ІV. ПЕРЕЛІК НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ, ЗАТВЕРДЖЕНИХ ПЕДАГОГІЧНОЮ РАДОЮ, ЩО МІСТИТЬ ОПИС РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ УЧНІВ З НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ………………………………………….28

РОЗДІЛ V. ОПИС ФОРМ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ТА ІНСТРУМЕНТАРІЮ ОЦІНЮВАННЯ……………………………………………42

ВСТУП

  Конотопський ліцей №1 Конотопської міської ради Сумської області у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і  науки України, інших центральних органів виконавчої влади,  Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, іншими нормативно-правовими актами, Статутом Конотопського ліцею №1.

Форма власності: комунальна.

Режим роботи навчального закладу: п’ятиденний.

Мова навчання: українська.

Структура 20232024 навчального року:

Навчальні заняття організовуються за семестровою системою:

І семестр – 1 вересня — 28 грудня 2023 року,

ІІ семестр – 15 січня — 31 травня 2024 року.

Упродовж навчального року для учнів проводяться канікули:

осінні 23.10.2023 29.10.2023 (початок занять 30.10.2023);

зимові 29.12.2023 14.01.2024 (початок занять 15.01.2024);

весняні 25.03.2024 31.03.2024 (початок занять 01.04.2024).

Початок занять о 8.30 год.

Тривалість уроків відповідно до статті 16 закону України «Про повну загальну середню освіту» у 1(5)-7(11)-х – 45 хвилин.

Тривалість перерв між уроками (відповідно до розділу V пункту 3 Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОЗ №2205 від 25.09.2020) встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку й харчування учнів: малих перерв тривалістю 5-10 хвилин, великі тривалістю 15 хвилин (після третього та четвертого уроків).

Курси за вибором проводяться в період основних занять із обов’язковою перервою за затвердженим розкладом.

У 2023 – 2024 навчальному році в закладі освіти сформовано 23 класи. Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно Закону України «Про повну загальну середню освіту». Усього 701 учень. Середня наповнюваність – 30,5 учнів.

Мережа класів

5 – А – 30

5 – Б – 31

5– В – 32

Усього: 93

6 – А – 34

6 – Б – 36

6 – В – 34

Усього: 104

9 – М/А– 36

9 – В/І – 29

9 – Г/І – 30

9 – М/С/Г – 33

Усього: 128

10 – М – 30

10–М/І – 29

10– І – 30

Усього: 89

7– А – 28

7 – Б – 31

7 – В – 31

Усього: 90

11– М – 30

11 – І– 28

11 – С/Г – 21

Усього: 79

Усього учнів: 701

8 – А– 29

8 – Б – 30

8 – В – 29

8 – Г – 30

Усього: 118

Освітня програма Конотопського ліцею №1 Конотопської міської ради Сумської області є наскрізною, охоплює освіту на ІІ (базова середня освіта) та ІІІ (профільна середня освіта) ступенях навчання. Програма кожного рівня навчання являє собою сукупність предметних освітніх програм, а також опис технологій їхньої реалізації. Таким чином, вона визначає єдність взаємопов’язаних основних і додаткових освітніх програм і відповідних їм освітніх технологій, що визначають зміст освіти, спрямованих на досягнення прогнозованого результату діяльності гімназії.

Головною метою закладу освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.

Головними завданнями закладу освіти є:

  • забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

  • виховання громадянина України;

  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

  • формування й розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

  • виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини й громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини та громадянина;

  • розвиток особистості здобувача освіти, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

  • реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження й зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;

  • генерація нових знань та розвиток відчуття соціальної справедливості;

  • створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину й суспільство.

Саме виховання компетентної, відповідальної за своє життя людини і є головним завданням  закладу освіти.

Заклад освіти несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

  • безпечні умови освітньої діяльності;

  • дотримання державних стандартів освіти;

  • дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

  • дотримання фінансової дисципліни.

Згідно з чинним законодавством заклад освіти здійснює освітній процес відповідно до рівнів загальноосвітніх програм двох ступенів освіти:

II ступінь – базова середня освіта;

III ступінь – профільна середня освіта.

Призначення кожного ступеня навчання визначається Типовим положенням про загальноосвітній навчальний заклад та окреслено у відповідних Типових освітніх програмах.

Основними  засобами досягнення мети, виконання  завдань та реалізації призначення закладу освіти є засвоєння учнями обов’язкового мінімуму змісту загальноосвітніх програм.

Освітні програми, реалізовані в закладі освіти, спрямовані на:

  • формування в здобувачів освіти сучасної наукової картини світу;

  • виховання працьовитості, любові до природи;

  • розвиток у здобувачів освіти національної самосвідомості;

  • формування людини та громадянина, яка прагне вдосконалення та

перетворення суспільства;

  • інтеграцію особистості в систему світової та національної культури;

  • вирішення задач формування загальної культури особистості, адаптації

особистості до життя в суспільстві;

  • виховання громадянськості, поваги до прав і свобод людини, поваги до

культурних традицій та особливостей населення регіону, України та інших народів в умовах багатонаціональної держави;

  • формування потреби здобувачів освіти до самоосвіти, саморозвитку,

самовдосконалення.

Зміст освітньої програми спрямований на формування в здобувачів освіти таких ключових компетентностей:

  • вільне володіння державною мовою, що передбачає вміння усно і

письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;

  • здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами, що передбачає

активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;

  • математична компетентність, що передбачає виявлення простих

математичних залежностей у навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому й суспільному житті людини;

  • компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій, що

передбачають формування допитливості, прагнення шукати й пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення й робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе й навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;

  • інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін

у близькому середовищі (клас, гімназія, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти й брати участь у справах громади;

  • екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;

  • інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає опанування основою цифрової грамотності для розвитку й спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності в навчанні та інших життєвих ситуаціях;

  • навчання впродовж життя, що передбачає опанування вміннями й навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно й у групі;

  • громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність у житті класу й школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я й збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;

  • культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття й розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;

  • підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, уміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень.

Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з

розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, уміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

Освітню програму побудовано із урахуванням таких принципів:

    • дитиноцентризму й природовідповідності;

    • узгодження цілей, змісту й очікуваних результатів навчання;

    • науковості, доступності й практичної спрямованості змісту;

    • наступності та перспективності навчання;

    • взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей;

    • логічної послідовності й достатності засвоєння учнями предметних компетентностей;

    • можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси;

    • творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання;

    • адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів.

Освітня програма передбачає:

    • забезпечення повноти, систематичності та усвідомленості знань, їх

міцності та дієвості, що виражається в свідомому оперуванні ними, у здатності мобілізувати попередні знання для отримання нових, а також сформованість найважливіших і спеціальних, і загально-навчальних умінь і навичок;

    • формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;

    • виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

    • утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини, розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей дітей.

Освітня програма окреслює підходи до планування й організації в закладі освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової середньої та профільної середньої освіти.

Освітня програма розроблена на виконання:

  • Закону України «Про освіту»;

  • Закону України «Про повну загальну середню освіту»;

ІІ ступеня (базова середня освіта):

5-А клас, 6 -А клас:

  • наказу МОН України від 03.02.2021 року № 140 «Про внесення

змін до наказу МОН України від 02.11.2016 року №1319 та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів МОН України» ( Додаток 4 до Освітньої програми базової школи науково-педагогічного проєкту «Інтелект України». Адаптаційний цикл (5–6-ті класи).

5 Б, 5 В , 6-Б ,В класи:

  • наказу МОН України від 19.02.2021 №235 «Про затвердження типової

освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти» (додаток 3). Державного стандарту базової середньої освіти (Постанова КМ України від 30.09.2020 №898).

7 -А клас:

– наказу МОН України від 03.02.2021 № 140 (додаток 3).

7 -Б, 7– В, 8 — А, Б, В, Г , 9 м/а, 9 в/і,9 г/і, 9 м/с/г класи:

наказу МОН України від 20.04.2018 №405 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня» (за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, таблиця 8); Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (6-11 класи) постанова КМУ від 23.11.2011 №1392.

ІІІ ступеня (повна (профільна)загальна середня освіта):

10 -м, 10 м/-і, 10- і, 11-м, 11)- і, 11 — с/г класи:

  • наказу МОН України від 20.04.2018 №408 (у редакції наказу МОН від

28.11.2019 №1493 зі змінами, унесеними наказом МОН від 31.03.2020 №464) “Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня” (за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, таблиця 2).

І. ВИМОГИ ДО ОСІБ, ЯКІ МОЖУТЬ РОЗПОЧАТИ НАВЧАННЯ ЗА ОСВІТНЬОЮ ПРОГРАМОЮ

Базова середня освіта здобувається, як правило, після здобуття початкової освіти. Діти, які здобули початкову освіту на 1 вересня поточного навчального року повинні розпочинати здобуття базової середньої освіти цього ж навчального року.

Профільну середню освітуможуть здобувати особи, які завершили здобуття базової середньої освіти.

ІІ. ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ НАВЧАЛЬНОГО НАВАНТАЖЕННЯ НА ВІДПОВІДНОМУ РІВНІ, ЙОГО РОЗПОДІЛ МІЖ ОСВІТНІМИ ГАЛУЗЯМИ ТА РОКАМИ НАВЧАННЯ

Загальний обсяг навчального навантаження для здобувачів освіти на 2023-2024 навчальний рік становить:

для учнів 5 – А класу – 1085 годин/навчальний рік;

для учнів 5 – Б, В класів — 1050 годин/навчальний рік;

для учнів 6 – А класу — 1190 годин/навчальний рік;

для учнів 6 – Б, В класів — 1120 годин/навчальний рік;

для учнів 7 – А класу – 1225 годин/навчальний рік;

для учнів 7 – Б, В класів – 1155 годин/навчальний рік;

для учнів 8 — А,Б,В,Г класів — 1242,5 годин/навчальний рік;

для учнів 9 – м/а класу – 1260 годин/навчальний рік;

для учнів 10 -м, 10 м/і класу – 1295 год/навчальний рік;

для учнів 10 – і класу – 1260 год/навчальний рік;

для учнів 11-м класу — 1260 год/навчальний рік;

для учнів 11 -і класу — 1225 год/навчальний рік;

для учнів 11 -с/г класу – 11725 год/навчальний рік

Перелік освітніх галузей для 5 – 6 класів НУШ, 5 – А, 6 — А, 7- А класи “Інтелект”:

Мовно-літературна

Математична

Природнича

Соціальна і здоров’язбережувальна

Громадянська та історична

Технологічна

Інформатична

Мистецька

Фізична культура

Перелік освітніх галузей для 7 – 9 класів:

Мови і літератури

Суспільствознавство

Мистецтво

Математика

Природознавство

Технології

Здоров’я і фізична культура

Перелік базових предметів для 10 – 11 класів:

Українська мова

Українська література

Зарубіжна література

Іноземна мова (англійська)

Іноземна мова (німецька)

Історія України

Всесвітня історія

Громадянська освіта

Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія)

Біологія і екологія

Географія

Фізика і астрономія

Хімія

Фізична культура

Захист України

Інформатика

Мистецтво

Навчальні плани ІІ та ІІІ ступенів передбачають реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні, яка є спільною для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування й форм власності, та варіативну складову, що є шкільним компонентом і задовольняє освітні потреби учнів та їхніх батьків.

Повноцінність базової та повної загальної середньої освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов’язковому порядку фінансуються з бюджету.

Навчальні плани для 10 – 11 класів реалізуються через освітні галузі Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети й курси за вибором. Вони містять усі предмети інваріантної складової, передбачені обраним варіантом навчальних планів, сформовану на державному рівні, яка є спільною для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування й форм власності, та варіативну складову.

ІІІ. навчальний план, що передбачає перерозподіл годин між обов’язковими для вивчення навчальними предметами певної освітньої галузі

Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру рівня освіти, установлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Навчальні плани передбачають реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети.

Ураховуючи кадрове та матеріально-технічне забезпечення, за результатами анкетування учнів обрано такі модулі для вивчення предмета «Фізична культура»: 5 класи – «Дитяча атлетика», «Бадмінтон», «Баскетбол 3/3», «Футбол», «Волейбол», «Баскетбол», «Панна», «Доджбол», «Рухливі ігри», «Фрізбі», «Cool Games»; 6 -11 класи – футбол, волейбол, баскетбол, легка атлетика, гімнастика.

Поділ класів на групи здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 №128 «Про затвердження нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня й виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів» та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 6 березня 2002 року за № 229/6517 (зі змінами): при вивченні предметів мовно-літературної освітньої галузі, технологій.

З урахуванням особливостей закладу освіти та індивідуальних освітніх потреб здобувачів освіти варіативною частиною передбачено розподіл додаткових години таким чином: у 5-7 класах 2 години виділено на вивчення німецької мови.

У 8 – Г класі математичного відділення додано години математики, англійської мови, 8- Б, В класах відділення іноземних мов — додано години англійської та німецької мов, у 8 – А класі – додано години англійської мови, математики, біології, історії. У 8- а класі введено такі курси за вибором: “ Історія українського козацтва”, “Основи медіаграмотності”, Аутекологія (екологія рослин”, “Охорона тварин” (по 1 год).

У 9 класах додано години англійської мови, математики у відповідних класах (9 клас математичного відділення, 9 – В, Г класи відділення іноземних мов), а також у 9 м/с/г класі додано в математичній групі години математики, у с/г групі – такі курси за вибором: «Українознавство» (1 год), «Основи медіаграмотності» (1 год), «Вступ до менеджменту», «Фізика в русі» (1 год). У 9 -В, Г класах відділення іноземних мов додано 2 години на вивчення німецької мови.

Навчальний план 10 – 11 класів гімназії складено з урахуванням більш глибокої диференціації та індивідуалізації підходів навчання, з метою забезпечення умов для максимально повної реалізації нахилів, запитів старшокласників, якісної підготовки здобувачів освіти до складання НМТ – додано години на вивчення математики в 10 класі математичного відділення, англійської мови – у 10 класі відділення іноземних мов. У 10-м , 10-м/і класах по 1 год додано на вивчення англійської мови. У 10 м/і класі додано курс за вибором” Соціальне шкільне підприємництво” (1 год). Варіативна складова навчального плану розподілена таким чином: у 10 класі відділення іноземних мов додано 2 год на вивчення німецької мови.

В 11 – х класах додано години англійської мови, в 11 — і класі — німецької мови. В 11 класі математичного відділення додано години математики, в 11 класі суспільно — гуманітарного відділення – 6 годин інтегрованого курсу “Історія: Україна і світ”.

Навчальне навантаження на учня в усіх класах витримано в межах норми.

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено в навчальному плані.

Викладання трудового навчання буде здійснюватися відповідно до таких модулів: Обслуговуюча праця (дівчата).

4 класи. Технологія виготовлення швейних виробів. Технологія вишивання мережками.

3 класи. Технологія оздоблення одягу. Технологія писанкарства.

2 класи. Технологія виготовлення народної ляльки. Технологія приготування страв.

Трудове навчання (хлопці).

4 класи. Технологія плетіння з соломи. Технологія оздоблення виробів геометричним різьбленням.

3 класи. Технологія мозаїки по дереву. Технологія писанкарства.

2 класи. Технологія виготовлення виробів з текстильних і нетканих матеріалів ручним способом. Технологія вироблення дерев’яної іграшки

1 класи. Технологія виготовлення виробів оздоблених аплікацією з природних матеріалів. Технологія виготовлення та оздоблення виробів із деревини та деревинних матеріалів (способом ажурного випалювання).

Ураховуючи кадрове та матеріально-технічне забезпечення, за результатами опитування учнів та на підставі рішення професійної спільноти вчителів фізичної культури обрано такі модулі для вивчення предмета «Фізична культура»: 1 класи – «Дитяча легка легка атлетика», «Бадмінтон», «Баскетбол 3/3», «Футбол», «Волейбол», «Баскетбол», «Панна», «Доджбол», «Рухливі ігри», «Фрізбі», «Cool Games». 2- 7 класи – футбол, волейбол, баскетбол, легка атлетика, гімнастика.

Предмети інваріантної складової робочого навчального плану, що не мають цілої кількості годин, будуть викладатися протягом навчального року за розкладом. Астрономія в 11 класах вивчатиметься протягом року в кількості 0,5 годин, біологія – у І семестрі 2 години, екологія – 1 година в ІІ семестрі.

Курси за вибором викладаються за програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

«Поділ класів на групи при вивченні української, англійської, німецької мов, математики, історії здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. №128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 6 березня 2002 р. за № 229/6517 (зі змінами). Режим роботи закладу – п’ятиденний навчальний тиждень, одна зміна.

Відповідно до статті 16 Закону України “Про загальну середню освіту” 2023-2024 навчальний рік розпочинається 1 вересня святом – День знань і закінчується не пізніше 1 липня.

Навчальні заняття організовуються за семестровою системою.

Навчальний план для 5 – А класу (2023-2024) , який працює за

науково-педагогічним проєктом «Інтелект України»

та в якому вивчають другу іноземну мову (додаток 4 до

«Освітньої програми базової школи науково-педагогічного проєкту «Інтелект України» адаптаційний цикл (5-6 класи)»

Назва освітньої галузі

Предмети

5-А

30

Мовно- літературна

Українська мова

4

4

Українська література

2

Зарубіжна література

1

Перша іноземна мова (англійська)

4+1

4+1

Друга іноземна мова (німецька)

2

2

Математична

Математика

6

Природнича

Пізнаємо природу. Моя планета Земля

2

Пізнаємо природу. Твої фізичні відкриття

1

Географія

Соціальна і здоровязбережувальна

Навчаємося разом

1

Громадянська та історична

Україна і світ:

вступ до історії

та громадянської освіти

1

Технологічна

Технології

1

1

Інформатична

Інформатика

1

1

Мистецька

Мистецтво

1

Фізична культура*

Фізична культура

3

Усього

30+1

Загальна кількість годин, що фінансуються з бюджету(без урахування поділу на групи)

31

Гранично допустиме навчальне навантаження

28

Навчальний план для 5- Б, 5-В, класів (НУШ)

(наказ №235 від 19.02.21, додаток 3)

Освітня галузь

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень

Мовно-літературна

Інваріантна складова

5-Б

5-В

31

32

Українська мова

4

4

4

4

Українська література

2

2

Зарубіжна література

1,5

1,5

Англійська мова

4

4

4

4

Математична

Математика

5

5

Природнича

Інтегрований курс «Довкілля»

1,5

1,5

Соціальна і

здоров’я-

збережувальна

Інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут»

1

1

Громадянська та

історична

Вступ до історії України та громадянська освіта

2

2

Інформатична

Інформатика

1

1

1

1

Технологічна

Технології

1

1

1

1

Мистецька

Інтегрований курс «Мистецтво»

1

1

Міжгалузевий інтегрований курс «Драматургія і театр»

1

1

Фізична культура

Фізична культура

3

3

Разом (без фізичної культури + фізична

культура)

25+3

25+3

Додаткові години для вивчення предметів

освітніх галузей

Німецька мова

2

2

2

2

Гранично допустиме навчальне навантаження

28

28

Усього (без фізичної культури + фізична

культура; без урахування поділу класів на групи)

30

30

Навчальний план для 6 – А класу (2023-2024)

(за проєктом «Інтелект України», додаток 4 до Освітньої програми базової школи науково – педагогічного проєкту “Інтелект України”

адаптаційний цикл (5-6 класи)

Назва освітньої галузі

Предмети

6-А

34

Мовно- літературна

Українська мова

4

4

Українська література

2

Зарубіжна література

1

Перша іноземна мова (англійська)

4+1

4+1

Друга іноземна мова (німецька)

2

2

Математична

Математика

6

Природнича

Пізнаємо природу. Моя планета Земля

2

Пізнаємо природу. Твої фізичні відкриття

1

Географія

2

Соціальна і здоровязбережувальна

Навчаємося разом

1

Громадянська та історична

Україна і світ:

вступ до історії

та громадянської освіти

2

Технологічна

Технології

1

1

Інформатична

Інформатика

1

1

Мистецька

Мистецтво

1

Фізична культура*

Фізична культура

3

Усього

33+1

Загальна кількість годин, що фінансуються з бюджету(без урахування поділу на групи)

34

Гранично допустиме навчальне навантаження

31

Навчальний план

для 6 класів (2023-2024) (наказ №235 від 19.02.21, додаток 3)

Освітня галузь

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень

Мовно-літературна

Інваріантна складова

6-Б

6-В

36

34

Українська мова

4

4

4

4

Українська література

2

2

Зарубіжна література

1,5

1,5

Англійська мова

4

4

4

4

Математична

Математика

5

5

Природнича

Інтегрований курс «Довкілля»

1,5

1,5

Географія

2

2

Соціальна і

здоров’я-

збережувальна

Інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут»

1

1

Громадянська та

історична

Історія України. Всесвітня історія

2

2

Інформатична

Інформатика

1

1

1

1

Технологічна

Технології

1

1

1

1

Мистецька

Інтегрований курс «Мистецтво»

1

1

Міжгалузевий інтегрований курс «Драматургія і театр»

1

1

Фізична культура

Фізична культура

3

3

Разом (без фізичної культури + фізична

культура)

27+3

27+3

Додаткові години для вивчення предметів

освітніх галузей

Німецька мова

2

2

2

2

Гранично допустиме навчальне навантаження

29

29

Усього (без фізичної культури + фізична

культура; без урахування поділу класів на групи)

29+3

29+3

Навчальний план для 7-А класу (2023-2024)

(за проєктом «Інтелект України», додаток 3 до наказу МОН України від 03.02.2021 №140)

Навчальні предмети

7А

28

Українська мова

3

3

Українська література

1,5

Іноземна мова (англійська мова)

5

5

Друга іноземна мова (німецька)

2

2

Зарубіжна література

0,5

Математика

Алгебра

3,5

Геометрія

2,5

Природознавство. Моя планета Земля

Природознавство. Твої фізичні відкриття

Біологія

2

Географія

2

Фізика

2

Хімія

2

Навчаємося разом

1

Інтегрований курс “Історія України. Україна і світ”

2

Всесвітня історія

Правознавство

Мистецтво

1

Технології

1

1

Інформатика

1

1

Фізична культура

3

Разом

32+3

Гранично допустиме навантаження

32

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класу на групи)

35

Навчальний план для 7 класів (2023- 2024) (за таблицею № 8)

Освітні галузі

Навчальні предмети

7-Б

7- В

31

31

Мови і літератури

Українська мова

2,5

2,5

2,5

2,5

Українська літератоура

2

2

Іноземна мова

2+2

2+2

2+2

2+2

Зарубіжна література

2

2

Суспільство-знавство

Історія України

1

1

Всесвітня історія

1

1

Основи правознавства

Мистецтво

Мистецтво

1

1

Математика

Математика

Алгебра

2

2

Геометрія

2

2

Природо-знавство

Природознавство

Біологія

2

2

Географія

2

2

Фізика

2

2

Хімія

1,5

1,5

Технології

Трудове навчання

1

1

1

1

Інформатика

1

1

1

1

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

1

1

Фізична культура*

3

3

Разом

26+2+3*

26+2+3*

Друга іноземна мова (німецька)

2

2

2

2

Гранично допустиме навчальне навантаження

32+3

32+3

Усього (без урахування поділу класів на підгрупи

30+3

30+3

Навчальний план для 8 класів ( 2023-2024) (за таблицею №8)

Освітні галузі

Навчальні

предмети

8-Г

(30)

8 — Б

(30)

8-В

(29)

8-А (29)

м

б/і

Мови і літератури

Українська мова

2

2

2

2

2

2

2

2

Українська література

2

2

2

2

Іноземна мова

(англійська)

2+1

2+1

2+3

2+3

2+3

2+3

2+1

2+1

Зарубіжна література

2

2

2

2

Суспільство-

знавство

Історія

1,5

1,5

1,5

1,5

Всесвітня історія

1

1

1

1

Основи правознавства

Мистецтво

Мистецтво

1

1

1

1

Математика

Математика

Алгебра

2+3-3

2

2

2+3

2

Геометрія

2+1-1

2

2

2+1

2

Природо-знавство

Природо-

знавство

Біологія

2

2

2

2

Географія

2

2

2

2

Фізика

2

2

2

2

Хімія

2

2

2

2

Технології

Трудове навчання

1

1

1

1

1

1

1

1

Інформатика

2

2

2

2

2

2

2

2

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

1

1

1

1

Фізична культура*

3

3

3

3

Курс за вибором “Історія

українського козацтва”

1

Курс за вибором “Основи медіаграмотності”

1

Разом

27,5+1+3+1+3*

27,5+3+3*

27,5+3+3*

27,,5+1+3+1+3*

27,5+1+1+1+3*

Курс за вибором з біології “Аутекологія

(екологія) рослин”

1

Курс за вибором з біології Охорона тварин”

1

Друга іноземна мова (німецька)

2

2

2

2

Гранично допустиме навчальне навантаження

33

33

33

33

Усього (без урахування поділу класів на групи)

32,5+3

32,5+3

32,5+3

32,5+3

Навчальний план для 9 класів ( 2023-2024 ) (за таблицею № 8 )

Освітні галузі

Навчальні

предмети

9-м

(36)

9-В – і

(29)

9-Г і

(30)

9-м/с/г (33)

м

сг

Мови і літератури

Українська мова

2

2

2

2

2

2

2

2

Українська література

2

2

2

2

Іноземна мова

(англійська)

2

2

2+2

2+2

2+2

2+2

2

2

Зарубіжна література

2

2

2

2

Суспільство-

знавство

Історія

1,5

1,5

1,5

1,5

Всесвітня історія

1

1

1

1

Основи правознавства

1

1

1

1

Мистецтво

Мистецтво

1

1

1

1

Математика

Математика

Алгебра

2+3-3

2

2

2+3

2

Геометрія

2+1-1

2

2

2+1

2

Природо-знавство

Природо-

знавство

Біологія

2

2

2

2

Географія

1,5

1,5

1,5

1,5

Фізика

3

2,5

2,5

2,5

Хімія

2

2

2

2

Технології

Трудове навчання

1

1

1

1

1

1

1

1

Інформатика

2

2

2

2

2

2

2

2

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

1

1

1

1

Фізична культура*

3

3

3

3

Друга іноземна мова (німецька)

2

2

2

2

Курс за вибором “Вступ до менеджменту”

1

Курс за вибором “Українознавство”

1

Разом

29+1+3+3*

28,5+2+2+3*

28,5+2+2+3*

28,5+1+3+3*

28,5+1+1+3*

Курс за вибором «Фізика в русі»

1

Курс за вибором «Основи медіаграмотності»

1

Гранично допустиме навчальне навантаження

33

33

33

33

Усього (без урахування поділу класів на групи)

33+3

32,5+3

32,5+3

32,5+3*

Навчальний план для 10 класів (2023-2024) (за таблицею №2)

Базові предмети

10 м (30)

10 мі (29)

10 і (30)

М (14)

( і 15)

Українська мова

2

2

2

2

2

2

Українська література

2

2

2

Зарубіжна література

1

1

1

Іноземна мова (англійська)

2+1

2+1

2+1

2+4

2+4

2+4

Історія України

1,5

1,5

1,5

Всесвітня історія

1

1

1

Громадянська освіта

2

2

2

алгебра і початки аналізу

2

2+4

4

4

Геометрія

1

1+2

2

2

Математика (алгебра, геометрія)

3

3

Біологія і екологія

2

2

2

Географія

1,5

1,5

1,5

Фізика

3

3

3

Хімія

1,5

1,5

1,5

Фізична культура

3

3

3

3

3

3

Захист України

1,5

1,5

1,5

1,5

1,5

1,5

Вибірково-обовязкові предмети

Інформатика

1, 5

1,5

1,5

1,5

1,5

1,5

Мистецтво

1,5

1,5

1,5

Німецька мова

2

2

2

Курс за вибором “ Соціальне шкільне підприємництво”

1

Гранично допустиме навантаження на учня

33

33

33

Усього

37

37

36

Усього фінансується (без урахування поділу класів на групи)

38

38

38

Навчальний план для 11 класів 2023-2024 (за таблицею №2)

11 м ( 30)

11 і ( 28)

11 сг (21)

Базові предмети

Українська мова

2

2

2

2

2

Українська література

2

2

2

Зарубіжна література

1

1

1

Іноземна мова (англійська мова)

2+1

2+1

2+4

2+4

2+1

Історія України

1,5

1,5

Всесвітня історія

1

1

Інтегрований курс “Історія: Україна і світ”

6

Громадянська освіта

Алгебра і початки аналізу

2+4 – 4

Геометрія

1+ 2- 2

Математика (алгебра, геометрія)

3

3

Біологія і екологія

2

2

2

Географія

1

1

1

Фізика й астрономія

4

4

4

Хімія

2

2

2

Фізична культура

3

3

3

3

3

Захист України

1,5

1,5

1,5

1,5

1,5

Вибірково – обов’язкові предмети

Інформатика

1,5

1,5

1,5

1,5

1,5

Мистецтво

1,5

1,5

1,5

Німецька мова

2

2

Гранично допустиме навантаження на учня

33

33

33

Усього

36

35

33,5

Усього фінансується (без урахування поділу класів на групи)

38

38

38

IV. перелік навчальних програм, затверджених педагогічною радою, що містить опис результатів навчання учнів з навчальних предметів

ІІ ступінь

Програма

5 клас

Українська мова

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/modelni-navchalni-programi-dlya-5-9-klasiv-novoyi-ukrayinskoyi-shkoli-zaprovadzhuyutsya-poetapno-z-2022-roku

Українська література

Зарубіжна література

Іноземна мова (англ. мова)

Математика

Інтегрований курс «Пізнаємо природу»/ Інтегрований курс «Довкілля»

Інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут»

Вступ до історії України та громадянської освіти

Інформатика

Німкецька мова

Міжінтегрований курс “Драматургія і театр”

Технології

Інтегрований курс «Мистецтво»

6 клас

Українська мова

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Українська мова. 5-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Українська література

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Українська література. 5-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Математика

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика. 59 класи» (авт. Бурда М. І., Мальований Ю. І.,) (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Зарубіжна література

Навчальна програма для

Загальноосвітніх навчальних закладів

«Зарубіжна література. 59 класи» (колектив авторів, керівник колективу Ніколенко О. М.) – (наказ МОН від 07.06.2017 № 804)

Англійська мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 5-9 класи» (наказ МОН від 07.06.2017 № 804)

Біологія

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Біологія. 6-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Географія

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Географія. 6-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Історія

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Історія України. 5-9 класи» (наказ МОН України від 21.02.2019 236)

Трудове навчання

Навчальна прогама для загальноосвітніх навчальних закладів «Трудове навчання. 59 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Основи здоров’я

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. «Основи здоров’я. 59 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 №804)

Інформатика

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Інформатика. 5-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Фізична культура

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Фізична культура. 5-9 класи» (автори Тимчик М. В., Алексєйчук Є. Ю. та інші). (наказ МОН України від 23.10.2017 1407)

Мистецтво

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. «Мистецтво. 59 класи (авт. Л. Масол)» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Німецька мова

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas

7 клас

Українська мова

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Українська мова. 5-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Українська література

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Українська література. 5-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Алгебра

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика. 5-9 класи» (авт. Бурда М. І., Мальований Ю. І.,) (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Геометрія

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика. 5 9 класи» (авт. Бурда М. І., Мальований Ю. І.,) (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Зарубіжна література

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Зарубіжна література. 59 класи» (колектив авторів, керівник колективу Ніколенко О. М.), (наказ МОН від 07.06.2017 № 804)

Англійська мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 5-9 класи» (наказ МОН від 07.06.2017 № 804)

Біологія

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Біологія. 6-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Географія

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Географія. 6-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Хімія

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Хімія. 7-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Фізика

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Фізика. 7-9 класи». (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Історія України

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Історія України. 5-9 класи». (наказ МОН України від 21.02.2019 236)

Всесвітня історія

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Історія України. Всесвітня історія. 5-9 класи». (наказ МОН від 07.06.2017 №804)

Трудове навчання

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Трудове навчання. 59 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Основи здоров’я

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. «Основи здоров’я. 59 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 №804)

Інформатика

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Інформатика. 5-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Фізична культура

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Фізична культура. 5-9 класи» (автори Тимчик М. В., Алексєйчук Є. Ю. та інші), (наказ МОН України від 23.10.2017 1407)

Німецька мова

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas

Мистецтво

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. «Мистецтво. 59 класи (авт. Л. Масол)» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

8 клас

Українська мова

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Українська мова. 5-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804).

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови. Наказ МОН України 17.07.2013 №983.

Українська література

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Українська література. 5-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Алгебра

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика. 59 класи» (авт. Бурда М. І., Мальований Ю. І.,) (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Геометрія

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика. 59 класи» (авт. Бурда М. І., Мальований Ю. І.,) (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Зарубіжна література

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Зарубіжна література. 59 класи» (колектив авторів, керівник колективу Ніколенко О. М.), (наказ МОН від 07.06.2017 № 804)

Англійська мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 5-9 класи» (наказ МОН від 07.06.2017 № 804)

Біологія

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Біологія. 6-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Географія

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Географія. 6-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Хімія

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Хімія. 7-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Фізика

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Фізика. 7-9 класи». (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Історія України

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Історія України. 5-9 класи». (наказ МОН України від 21.02.2019 236)

Всесвітня історія

Трудове навчання

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Трудове навчання. 59 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Основи здоров’я

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. «Основи здоров’я. 59 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 №804)

Інформатика

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Інформатика. 5-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Фізична культура

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Фізична культура. 5-9 класи» (автори Тимчик М. В., Алексєйчук Є. Ю. та інші). (наказ МОН України від 23.10.2017 1407)

Мистецтво

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. «Мистецтво. 59 класи (авт. Л. Масол)» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Німецька мова

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas

9 клас

Українська мова

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Українська мова. 5-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804).

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови. Наказ МОН України 17.07.2013 №983.

Українська література

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Українська література. 5-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Алгебра

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика. 59 класи» (авт. Бурда М. І., Мальований Ю. І.,) (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Геометрія

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика. 59 класи» (авт. Бурда М. І., Мальований Ю. І.,) (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Зарубіжна література

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Зарубіжна література. 59 класи» (колектив авторів, керівник колективу Ніколенко О. М.), (наказ МОН від 07.06.2017 № 804)

Англійська мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 5-9 класи» (наказ МОН від 07.06.2017 № 804)

Біологія

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Біологія. 6-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Географія

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Географія. 6-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Хімія

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Хімія. 7-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Фізика

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Фізика. 7-9 класи». (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Історія України

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Історія України. 5-9 класи». (наказ МОН України від 21.02.2019 236)

Всесвітня історія

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Історія України. Всесвітня історія. 5-9 класи». (наказ МОН від 07.06.2017 №804)

Правознавство

Навчальна програма з основ правознавства для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Ремех Т. О., Пометун О. І.) (наказ МОН України від 07.06.2017 № 804)

Трудове навчання

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Трудове навчання. 59 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Основи здоров’я

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. «Основи здоров’я. 59 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 №804)

Інформатика

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Інформатика. 5-9 класи» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Фізична культура

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

«Фізична культура. 5-9 класи» (автори Тимчик М. В., Алексєйчук Є. Ю. та інші). (наказ МОН України від 23.10.2017 1407)

Мистецтво

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. «Мистецтво. 59 класи (авт. Л. Масол)» (наказ МОН України від 07.06.2017 804)

Німецька мова

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas

ІІІ ступінь

10 клас

Українська мова

Навчальна програма «Українська мова (рівень стандарту).10-11 класи» (наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Українська література

Навчальна програма «Українська література (рівень стандарту). 1011 класи» (наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Алгебра

Навчальна програма «Математика (рівень стандарту, профільний рівень). 10-11 класи» (наказ МОН України від 23.10.2017 1407).

Геометрія

Навчальна програма «Математика (рівень стандарту, профільний рівень). 10-11 класи» ( наказ МОН України від 23.10.2017 1407).

Зарубіжна література

Навчальна програма «Зарубіжна література. Рівень стандарту. 10-11 класи» (наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Англійська мова

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 1011 класи. Іноземні мови. Рівень стандарту. Іноземні мови. Профільний рівень. (наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Біологія

Навчальна програма для закладів середньої освіти «Біологія і екологія. 10-11 класи. Рівень стандарту» (наказ МОН України від 23.10.2017 1407)

Географія

Навчальна програма «Географія. 1011 класи». Рівень стандарту (наказ МОН України від 23.10.2017 1407)

Хімія

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти «Хімія. 1011 класи. Рівень стандарту» (наказ МОН України від 23.10.2017 1407)

Фізика

Навчальна програма «Фізика 10-11» (Рівень стандарту) авторського колективу НАН України під керівництвом Локтєва В. М. (наказ МОН України від 24.11.2017 №1539)

Астрономія

Навчальна програма «Астрономія 1011» (Рівень стандарту) авторського колективу НАН України під керівництвом Яцківа Я. Я. (наказ МОН України від 24.11.2017 №1539)

Історія України

Навчальна програма «Історія України. Всесвітня історія. 10-11 класи» (наказ МОН України від 21.02.2019 236)

Всесвітня історія

Навчальна програма «Історія України. Всесвітня історія. 10-11 класи» (наказ МОН України від 23.11.2017 № 1407)

Громадянська освіта

Навчальна програма «Громадянська освіта (інтегрований курс, рівень стандарту)» (наказ МОН України від 23.10.2017 1407)

Мистецтво

Навчальна програма для учнів 10-11 класів закладів загальної середньої освіти «Мистецтво.10-11 класи» (наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Захист України

Навчальна програма «Захист України» для навчальних закладів системи загальної середньої освіти (рівень стандарту) ( наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Інформатика

Навчальна програма «Інформатика (рівень стандарту). 1011 класи» (наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Фізична культура

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізична культура. 10-11 класи» (рівень стандарту) (автори М. В. Тимчик, Є. Ю. Алексєйчук) (наказ МОН України від 23.10.2017 1407)

Німецька мова

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv

11 клас

Українська мова

Навчальна програма «Українська мова (рівень стандарту). 10-11 класи» (наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Українська література

Навчальна програма «Українська література (рівень стандарту). 1011 класи» (наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Алгебра

Навчальна програма «Математика (рівень стандарту, профільний рівень). 10-11 класи» (наказ МОН України від 23.10.2017 1407).

Геометрія

Навчальна програма «Математика (рівень стандарту, профільний рівень). 10-11 класи» ( наказ МОН України від 23.10.2017 1407).

Зарубіжна література

Навчальна програма «Зарубіжна література. Рівень стандарту. 10-11 класи» (наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Англійська мова

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 1011 класи. Іноземні мови. Рівень стандарту. Іноземні мови. Профільний рівень. (наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Біологія

Навчальна програма для закладів середньої освіти «Біологія і екологія. 1011 класи. Рівень стандарту» (наказ МОН України від 23.10.2017 1407)

Географія

Навчальна програма «Географія. 1011 класи». Рівень стандарту (наказ МОН України від 23.10.2017 1407)

Хімія

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти «Хімія. 1011 класи. Рівень стандарту» (наказ МОН України від 23.10.2017 1407)

Фізика

Навчальна програма «Фізика 10-11» (Рівень стандарту) авторського колективу НАН України під керівництвом Локтєва В. М. (наказ МОН України від 24.11.2017 №1539)

Астрономія

Навчальна програма «Астрономія 10-11» (Рівень стандарту) авторського колективу НАН України під керівництвом Яцківа Я. Я. (наказ МОН України від 24.11.2017 №1539)

Інтегрований курс “Історія: Україна і світ”

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2022/08/15/Istoriya-Ukrayina.i.svit-Intehrovanyy.kurs.30.09.2022.pdf

Мистецтво

Навчальна програма для учнів 10-11 класів закладів загальної середньої освіти «Мистецтво.10-11 класи» (наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Захист України

Навчальна програма «Захист України» для навчальних закладів системи загальної середньої освіти (рівень стандарту) ( наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Інформатика

Навчальна програма «Інформатика (рівень стандарту). 1011 класи» (наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)

Фізична культура

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізична культура. 1011 класи» (рівень стандарту) (автори М. В. Тимчик, Є. Ю. Алексєйчук) (наказ МОН України від 23.10.2017 1407)

Німецька мова

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv

ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВАРІАТИВНОГО КОМПОНЕНТУ

з/пз\п

Назва курсу Назва курсу

ауково-методичне забезпечення (Науково-методичне забезпечення (програма)програма)

1.

Курс за вибором

Історія українського козацтва”

Програма курсу за вибором для учнів 8 класів/ Наталія Степанова. – Черкаси: Видавництво КНЗ “Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради”, 2017. – 12 с.

2.

Курс за вибором “Українознавство”

Українознавство. Навчальна програма для учнів 5–11 класів закладів загальної середньої освіти України Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН України від 10.08.2020 № 1/11-5310).

3.

Курс за вибором “Основи медіаграмотності”

Міністерство освіти і науки України Академія української преси Навчальна програма для учнів 8 (9) класів «Основи медіаграмотності» (пропедевтичний курс) Київ 2017

4.

Курс за вибором “Вступ до менеджменту”

Вступ до менеджменту. 9 клас. Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах (лист Інституту модернізації змісту освіти МОНУ лист від 03.07..2019 № 22.1/12-Г-533)

5.

Курс за вибором “Робототехніка”

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-kursiv-za-viborom-fakultativiv

6.

Курс за вибором “Соціальне шкільне підприємництво”

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-kursiv-za-viborom-fakultativiv

7.

Курс за вибором “Аутекологія” (екологія рослин)

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-kursiv-za-viborom-fakultativiv

8.

Курс за вибором “Охорона тварин”

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-kursiv-za-viborom-fakultativiv

V. опис форм організації освітнього процесу та інструментарію оцінювання

Очікувані результати навчання, окреслені в межах кожної галузі, досяжні, якщо використовувати інтерактивні форми й методи навчання – дослідницькі, інформаційні, мистецькі проєкти, сюжетно-рольові ігри, інсценізації, моделювання, ситуаційні вправи, екскурсії, дитяче волонтерство тощо.

Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку:

урок формування компетентностей;

урок розвитку компетентностей;

урок перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей;

урок корекції основних компетентностей;

комбінований урок.

Також формами організації освітнього процесу можуть бути екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відеоуроки тощо. Кожен тип уроку має свою структуру, тобто етапи побудови уроку, їхню послідовність, взаємозв’язки між ними. Характер елементів структури визначається завданнями, які слід постійно вирішувати на уроках певного типу, щоб найбільш оптимальним шляхом досягти тієї чи іншої дидактичної, розвиваючої та виховної мети уроку. Визначення й послідовність цих завдань залежать від логіки й закономірностей навчального процесу. Зрозуміло, логіка засвоєння знань відрізняється від логіки формування навичок і вмінь, а тому й різниться структура уроків відповідних типів. Кожний тип уроку має свою структуру. Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року. Розподіл навчальних годин за темами, розділами, вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, ураховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у програмі.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісний підхід, який передбачає постійне включення учнів до різних видів навчально-пізнавальної діяльності, а також практична спрямованість процесу навчання. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків і наскрізних змістових ліній. Навчання за наскрізними змістовими лініями реалізується насамперед через організацію освітнього середовища; окремі предмети, роль яких при навчанні за наскрізними лініями різна і залежить від цілей і змісту окремого предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною змістовою лінією; предмети за вибором; роботу в проєктах; позаурочну навчальну роботу й роботу гуртків.

Очікувані результати навчання, окреслені в межах кожного предмета, досяжні, якщо використовувати діяльнісний підхід, проблемне навчання, проектні технології, ситуаційні вправи, інтерактивні форми, роботу в парах/групах змінного складу тощо.

Формами організації освітнього процесу можуть бути різні типи уроків, практичні заняття, семінари, конференції, заліки, співбесіди, проєкти (дослідницькі, інформаційні, мистецькі), сюжетно-рольові ігри, екскурсії, віртуальні подорожі тощо.

Вибір форм і методів навчання вчитель/учителька визначає самостійно, ураховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб.

За потреби заклад освіти може організувати здобуття освіти за індивідуальною освітньою траєкторією. Індивідуальна освітня траєкторія учня реалізується з урахуванням необхідних для цього ресурсів, наявних у закладі освіти та інших суб’єктів освітньої діяльності, зокрема тих, що забезпечують здобуття освіти за мережевою формою здобуття освіти. Індивідуальна освітня траєкторія учня реалізується на підставі індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану, що розробляється педагогічними працівниками у взаємодії з учнем та/або його батьками, схвалюється педагогічною радою закладу освіти, затверджується його керівником та підписується батьками.

Оцінюванню підлягають результати навчання з навчальних предметів, інтегрованих курсів обов’язкового освітнього компонента типового навчального плану. Оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття базової середньої освіти, вимогам Державного стандарту здійснюється шляхом державної підсумкової атестації. Оцінювання результатів навчання учнів має бути зорієнтованим на ключові компетентності й наскрізні вміння та вимоги до обов’язкових результатів навчання у відповідній освітній галузі, визначені Державним стандартом. Установлення відповідності між вимогами до результатів навчання учнів, визначеними Державним стандартом, та показниками їх вимірювання здійснюється відповідно до системи та загальних критеріїв оцінювання результатів навчання учнів, визначених Міністерством освіти і науки України.

Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюються на суб’єкт-об’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку в процесі навчання. За цих умов контрольно-оцінювальна діяльність набуває для здобувачів формувального характеру. Контроль спрямований на пошук ефективних шляхів поступу кожного здобувача в навчанні, а визначення особистих результатів здобувачів не передбачає порівняння із досягненнями інших і не підлягає статистичному обліку з боку адміністративних органів.

При виконанні обов’язкового виду роботи вчителі мають розробленні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, які ґрунтуються на критеріях, затверджених МОН України. Інформація про критерії оцінювання доноситься до учнів у різних формах: в усній формі, шляхом розміщення на інформаційному стенді в класі, на ліцейному сайті.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *