“СИНДРОМ 7 ВЕРЕСНЯ”
“Синдром 7 вересня” або як допомогти школяреві адаптуватися після канікул (поради вчителям)
Багато в чому те, наскільки легко і безболісно пройде період адаптації школяра в новому навчальному році, залежить від педагога. Для цього вчителю необхідно створити умови поступового занурення учня в активний пізнавальний процес.
- Почніть з повторення вивченого матеріалу
В залежності від віку учнів, на це доведеться витратити від 4 до 10 уроків. Подібний підхід дозволить актуалізувати набуті знання і плавно підвести учня до активної навчальної діяльності.
- Використовуйте нетрадиційні підходи в навчанні
Для того щоб школярі активно включилися в навчальну діяльність, використовуйте на уроці нетрадиційні методи навчання:
На певному етапі уроку поміняйтеся з учнем місцями, сядьте за парту, а він нехай продовжить вести урок;
Використовуйте ігрові технології. Діти люблять грати в будь-якому віці. Для педагога цей метод стане не тільки можливістю закріпити навчальний матеріал і виявити наявні прогалини в знаннях, але й прищепити стійкий пізнавальний інтерес до свого предмета.
У старших класах використовуйте метод проектів, який сприяє активізації пізнавальної діяльності та реалізації творчого потенціалу. Школярі прийшли після відпочинку з величезним багажем вражень і емоцій, якими їм не терпиться поділитися з однокласниками. Метод проектів дозволить створити на уроці умови, за яких буде досягнута і навчальна мета і з’явиться можливість обмінятися літніми враженнями.
- Використовуйте методи емоційно – фізичного розвантаження
Вчитель має пам’ятати, що протягом трьох місяців, діти активно рухалися і посадити їх зараз на 45 хвилин за парту, значить негативно впливати на психічний, емоційний і фізичний стан. Тому протягом уроку необхідно проводити “хвилинки емоційно-фізичного розвантаження”.
У старших класах рекомендується проводити “Хвилини вільного спілкування” – це час на уроці (2-3 хвилини), коли учні мають можливість поспілкуватися між собою на абстрактні теми. Подібні релаксаційні вкраплення сприяють не тільки поліпшенню дисципліни в класі, але і активізують увагу школярів на уроці.
Головна мета, до якої повинні прагнути і батьки, і педагоги на даному етапі – не зародити в душі дитини негативне ставлення до школи. Представивши навчальний процес як подорож у світ фантастичного і непізнаного, ви отримаєте в особі школяра активного дослідника і невтомного трудівника.