НАКАЗ Про створення робочої групи та проведення самооцінювання якості освітньої діяльності

НАКАЗ

25.02.2025 №

Про створення робочої групи та проведення самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів»

Відповідно до Законів України «Про освіту» (стаття 41, частини 1, 2 ст.48), «Про повну загальну середню освіту» (стаття 42), Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України №54 від 16 січня 2020 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за №154/34437, наказу Міністерства освіти і науки України №1480 від 30.11.2020 «Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти», Положення про розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти у Конотопському ліцеї №1 Конотопської міської ради Сумської області, затвердженого наказом керівника закладу № від року, з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти у закладі, забезпечення відкритої, прозорої та зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх результатів навчання

НАКАЗУЮ:

  1. Провести у квітні-травні 2025 року самооцінювання якості освітньої діяльності закладу за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів».

  2. Призначити Зимовець О.О., заступника директора з навчально-виховної роботи головою робочої групи з проведення самооцінювання якості освітньої діяльності закладу за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів».

  3. Затвердити склад робочої групи для організації вивчення та самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів» (Додаток 1).

  4. Затвердити орієнтовний план роботи робочої групи з проведення у закладі процедури самооцінювання за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів» (Додаток 2).

  5. Оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу з напряму «Система оцінювання результатів навчання учнів» здійснити відповідно до критеріїв, індикаторів та процедур самооцінювання якості освіти, визначених у

Положенні про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Конотопському ліцеї №1 Конотопської міської ради Сумської області (Додаток 3).

  1. Робочій групі до 20 червня 2025 року узагальнити результати самооцінювання та оприлюднити на веб сайті закладу.

  2. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор ліцею Тетяна КИРИЧЕНКО

Додаток 1

до наказу директора назва закладу освіти № від 2025 року

Склад робочої групи

для організації вивчення та самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів»

  1. Голова робочої групи Зимовець О.О., заступник директора з навчально-виховної роботи.

  2. Члени робочої групи:

Кириченко Т.В., директор ліцею;

Дробязко К.М., заступник директора з навчально-виховної роботи; Гуденко І.М., заступник директора з навчально-виховної роботи; Антоненко Н.В., керівник професійної спільноти вчителів математики, фізики, інформатики;

Лисенко І.М., керівник професійної вчителів біології, хімії, географії, основ здоров’я;

Головань Н.М., керівник професійної спільноти вчителів української мови, літератури, зарубіжної літератури;

МіщенкоІ.В.,керівникпрофесійноїспільнотивчителівфізичної культури;

Телевний О.І., керівник професійної спільноти вчителів суспільно- гуманітарних наук;

Додаток 2

до наказу директора назва закладу освіти

від 2025 року

Орієнтовний план роботи

робочої групи з проведення у закладі процедури самооцінювання за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів»

з/п

Зміст роботи

Термін

виконання

Відповідальний

І етап. Підготовчий

1

Ознайомлення членів робочої групи з критеріями, індикаторами

оцінювання, методами збору

інформації освітньої діяльності за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів»

до 01 квітня

Зимовець О.О.

2

Розробка інструментарію оцінювання:

  • анкети для педагогічних працівників, учнів, батьків (гугл форми);

  • форма спостереження навчального заняття;

  • орієнтовний графік відвідування;

  • перелік документації для аналізу

До 01 квітня

Зимовець О.О.

3

Розподіл обов’язків між членами робочої групи

1 квітня

Зимовець О.О.

4

Інструктивно-методична нарада з членами робочої групи

1 квітня

Зимовець О.О.

ІІ етап. Діяльнісний

5

Спостереження за проведенням навчальних занять

до 20 травня

Члени робочої групи

6

Проведення анкетування

педагогічних працівників, учнів, батьків

до 10 травня

Зимовець О.О.

7

Аналіз документації (освітні програми, накази директора,

протоколи засідань педагогічних рад)

до 10 червня

Зимовець О.О.

8

Аналіз матеріалів щодо оцінювання (накази МОН, критерії оцінювання по предметах, окремих видів робіт, результати моніторингів тощо) на веб сайті закладу

до 10 червня

Зимовець О.О.

ІІІ етап. Узагальнення результатів

9

Узагальнення результатів

спостереження навчальних занять, підготовка пропозицій

до 31 травня

Зимовець О.О.

10

Узагальнення результатів

анкетувань, підготовка пропозицій

до 5 червня

Зимовець О.О., члени робочої

групи

11

Підготовка звіту за результатами самооцінювання та визначення рівня освітньої діяльності за напрямом

«Система оцінювання результатів навчання учнів»

до 20 червня

Зимовець О.О.

12

Узагальнення та систематизація пропозицій, якій надійшли від членів робочої групи

до 20 червня

Зимовець О.О.

ІV етап. Представлення результатів

13

Оприлюднення результатів самооцінювання на веб сайті закладу

20 червня

Зимовець О.О., Шерудило О.М.

14

Ознайомлення громадськості з результатами самооцінювання під

час щорічного звіту керівника закладу.

червень

Кириченко Т.В.

15

Обговорення результатів самооцінювання на засіданні педагогічної ради.

Врахування результатів самооцінювання під час розробки освітніх програм, плану роботи, коригування Стратегії розвитку закладу.

Визначення шляхів вдосконалення освітньої діяльності.

серпень

Зимовець О.О.

Додаток 3

до наказу директора назва закладу освіти

від 2025 року

Критерії та індикатори

оцінювання освітніх та управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Напрям 2. Система оцінювання результатів навчання учнів

Вимога 2.1. Наявність системи оцінювання результатів навчання учнів, яка забезпечує справедливе, неупереджене, об’єктивне та доброчесне оцінювання

Критерії оцінювання

Індикатори оцінювання

Методи збору інформації

Інструментарій, що буде використано для оцінювання

Результати спостережень, опитувань

2.1.1. Учні та батьки

2.1.1.1. У закладі

2.1.1.1. Аналіз

Проаналізувати, як здійснюється

отримують від

оприлюднюються критерії,

документації.

інформування здобувачів освіти,

педагогічних

правила та процедури

Спостереження за

батьків учнів про критерії,

працівників

оцінювання результатів

проведенням навчальних

правила та процедури

інформацію про

навчання учнів

занять.

оцінювання результатів

критерії, правила та

Анкетування батьків,

навчання.

процедури оцінювання

педагогічних працівників,

1. Освітня програма закладу

результатів навчання

самоаналіз учителями

(наявність опису інструментарію

власної педагогічної

та процедур оцінювання учнів).

діяльності.

2. Протоколи засідань

педагогічних рад (наявність

інформації щодо оцінювання

результатів навчання учнів; вибору

форм, змісту та способів

оцінювання результатів навчання

учнів; рішень щодо оцінювання

результатів навчання учнів НУШ

за вербальною/рівневою оцінкою;

наявність адаптаційного періоду;

щодо оцінювання результатів

навчання складників вибіркового освітнього компонента та

предметів варіативної складової навчальних планів (для інших

класів))

  1. Форма спостереження за

проведенням навчальних занять.

  1. Анкета для педагогічних працівників

2.1.1.2. Частка учнів, які в закладі освіти отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання результатів навчання

2.1.1.2. Анкетування учнів.

Анкета для учня/учениці

2.1.1.3. Частка батьків, які в закладі освіти отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання результатів

навчання

2.1.1.3. Анкетування батьків

Анкета для батьків

2.1.2. Система

оцінювання результатів навчання учнів у

закладі освіти сприяє реалізації

компетентнісного підходу до навчання

2.1.2.1. Частка педагогічних працівників, які застосовують систему оцінювання результатів

навчання учнів, спрямовану на реалізацію

компетентнісного підходу

2.1.2.1. Спостереження за проведенням навчальних занять.

Форма спостереження за

проведенням навчальних занять.

2.1.3.Учні та батьки вважають оцінювання результатів навчання справедливим, неупередженим,

об’єктивним, доброчесним

2.1.3.1. Частка учнів та батьків, які вважають

оцінювання результатів їх навчання в закладі освіти справедливим,

неупередженим,

об’єктивним, доброчесним

2.1.3.1. Анкетування учнів, батьків.

  1. Анкета для учня/учениці.

  2. Анкета для батьків

2.2.1. У закладі освіти здійснюється аналіз

результатів навчання учнів

2.2.1.1. У закладі освіти систематично проводяться відстеження результатів навчання учнів

2.2.1.1. Аналіз

документації (наявність у річному плані роботи заходів щодо моніторингу результатів навчання та розвитку здобувачів

освіти, формування їх компетентностей; наявність протоколів засідань педагогічних рад/наказів з основної діяльності щодо

відстеження динаміки результатів навчання учнів)

Проаналізувати, у який спосіб у закладі освіти проводиться

моніторинг результатів навчання учнів, формування їх

компетентностей

  1. Річний план роботи (наявність заходів щодо моніторингу

результатів

навчання та розвитку здобувачів освіти, формування їх

компетентностей).

  1. Протоколи засідань педагогічних рад (наявність рішень

щодо відстеження динаміки результатів навчання учнів).

  1. Накази директора з основної діяльності (наявність наказів щодо відстеження динаміки

результатів навчання учнів).

2.2.1.2. За результатами

відстеження здійснюється аналіз результатів навчання учнів, приймаються рішення щодо надання їм підтримки в освітньому процесі

2.2.1.2. Самоаналіз керівником, заступником керівника закладу освіти заходів, які проводяться у школі за підсумками

проведення моніторингових досліджень

Перелічити заходи, які проводяться у школі за підсумками проведення

моніторингових досліджень.

  1. Накази директора з основної діяльності.

  2. Протоколи засідань педагогічних рад (наявність рішень

щодо оцінювання результатів навчання учнів та надання їм

підтримки в освітньому процесі; оцінювання учнів, для яких

розроблені індивідуальні програми розвитку, індивідуальні навчальні плани).

2.2.2. У закладі освіти

2.2.2.1. Педагогічні

2.2.2.1. Спостереження за

Проаналізувати застосування

впроваджується система формувального оцінювання

працівники за допомогою оцінювання відстежують

особистісний поступ учнів, формують у них позитивну самооцінку, відзначають

досягнення, підтримують бажання навчатися, запобігають побоюванням помилитися

проведенням навчальних занять.

Висновки керівника, заступника керівника закладу освіти за

результатами спостереження

навчальних занять. Анкетування учнів,

батьків, педагогічних працівників.

учителями

технік/методів/прийомів

/інструментів формувального оцінювання.

  1. Форма спостереження за

проведенням навчальних занять.

  1. Анкета для учня/учениці

  2. Анкета для педагогічних працівників

  3. Анкета для батьків

2.3.1. Заклад освіти сприяє формуванню в учнів відповідального ставлення до

результатів навчання

2.3.1.1. Педагогічні

працівники надають учням необхідну допомогу в

навчальній діяльності

2.3.1.1. Анкетування учнів, педагогічних працівників.

  1. Анкета для учня/учениці

  2. Анкета для педагогічних працівників

2.3.1.2. Частка учнів, які відповідально ставляться до процесу навчання, оволодіння освітньою

програмою

2.3.1.2. Спостереження за проведенням навчальних занять.

Анкетування учнів.

  1. Форма спостереження за

проведенням навчальних занять.

  1. Анкета для учня/учениці

2.3.2. Заклад освіти забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання

результатів навчання учнів

2.3.2.1. Педагогічні працівники в системі

оцінювання результатів навчання учнів використовують прийоми самооцінювання та

взаємооцінювання

2.3.2.1. Спостереження за проведенням навчальних занять.

Висновки керівника, заступника керівника закладу освіти за

результатами спостереження

навчальних занять. Анкетування учнів.

Навести приклади прийомів/інструментів самооцінювання та

взаємооцінювання учнів, які використовують вчителі під час проведення навчальних занять

  1. Форма спостереження за

проведенням навчальних занять.

  1. Анкета для учня/учениці

  2. Анкета для педагогічних працівників.

Особливості вивчення навчальних предметів/інтегрованих курсів у 5 класі ЗЗСО за державним стандартом базової середньої освіти та інновації в освітньому менеджменті нової української школи

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *