НАКАЗ Про створення робочої групи та проведення самооцінювання якості освітньої діяльності
НАКАЗ
25.02.2025 №
Про створення робочої групи та проведення самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів»
Відповідно до Законів України «Про освіту» (стаття 41, частини 1, 2 ст.48), «Про повну загальну середню освіту» (стаття 42), Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України №54 від 16 січня 2020 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за №154/34437, наказу Міністерства освіти і науки України №1480 від 30.11.2020 «Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти», Положення про розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти у Конотопському ліцеї №1 Конотопської міської ради Сумської області, затвердженого наказом керівника закладу № від року, з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти у закладі, забезпечення відкритої, прозорої та зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх результатів навчання
НАКАЗУЮ:
-
Провести у квітні-травні 2025 року самооцінювання якості освітньої діяльності закладу за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів».
-
Призначити Зимовець О.О., заступника директора з навчально-виховної роботи головою робочої групи з проведення самооцінювання якості освітньої діяльності закладу за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів».
-
Затвердити склад робочої групи для організації вивчення та самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів» (Додаток 1).
-
Затвердити орієнтовний план роботи робочої групи з проведення у закладі процедури самооцінювання за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів» (Додаток 2).
-
Оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу з напряму «Система оцінювання результатів навчання учнів» здійснити відповідно до критеріїв, індикаторів та процедур самооцінювання якості освіти, визначених у
Положенні про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Конотопському ліцеї №1 Конотопської міської ради Сумської області (Додаток 3).
-
Робочій групі до 20 червня 2025 року узагальнити результати самооцінювання та оприлюднити на веб сайті закладу.
-
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Директор ліцею Тетяна КИРИЧЕНКО
Додаток 1
до наказу директора назва закладу освіти № від 2025 року
Склад робочої групи
для організації вивчення та самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів»
-
Голова робочої групи – Зимовець О.О., заступник директора з навчально-виховної роботи.
-
Члени робочої групи:
Кириченко Т.В., директор ліцею;
Дробязко К.М., заступник директора з навчально-виховної роботи; Гуденко І.М., заступник директора з навчально-виховної роботи; Антоненко Н.В., керівник професійної спільноти вчителів математики, фізики, інформатики;
Лисенко І.М., керівник професійної вчителів біології, хімії, географії, основ здоров’я;
Головань Н.М., керівник професійної спільноти вчителів української мови, літератури, зарубіжної літератури;
МіщенкоІ.В.,керівникпрофесійноїспільнотивчителівфізичної культури;
Телевний О.І., керівник професійної спільноти вчителів суспільно- гуманітарних наук;
Додаток 2
до наказу директора назва закладу освіти
№ від 2025 року
Орієнтовний план роботи
робочої групи з проведення у закладі процедури самооцінювання за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів»
|
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Відповідальний |
|
І етап. Підготовчий |
|||
|
1 |
Ознайомлення членів робочої групи з критеріями, індикаторами оцінювання, методами збору інформації освітньої діяльності за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів» |
до 01 квітня |
Зимовець О.О. |
|
2 |
Розробка інструментарію оцінювання:
|
До 01 квітня |
Зимовець О.О. |
|
3 |
Розподіл обов’язків між членами робочої групи |
1 квітня |
Зимовець О.О. |
|
4 |
Інструктивно-методична нарада з членами робочої групи |
1 квітня |
Зимовець О.О. |
|
ІІ етап. Діяльнісний |
|||
|
5 |
Спостереження за проведенням навчальних занять |
до 20 травня |
Члени робочої групи |
|
6 |
Проведення анкетування педагогічних працівників, учнів, батьків |
до 10 травня |
Зимовець О.О. |
|
7 |
Аналіз документації (освітні програми, накази директора, протоколи засідань педагогічних рад) |
до 10 червня |
Зимовець О.О. |
|
8 |
Аналіз матеріалів щодо оцінювання (накази МОН, критерії оцінювання по предметах, окремих видів робіт, результати моніторингів тощо) на веб сайті закладу |
до 10 червня |
Зимовець О.О. |
|
ІІІ етап. Узагальнення результатів |
|||
|
9 |
Узагальнення результатів спостереження навчальних занять, підготовка пропозицій |
до 31 травня |
Зимовець О.О. |
|
10 |
Узагальнення результатів анкетувань, підготовка пропозицій |
до 5 червня |
Зимовець О.О., члени робочої групи |
|
11 |
Підготовка звіту за результатами самооцінювання та визначення рівня освітньої діяльності за напрямом «Система оцінювання результатів навчання учнів» |
до 20 червня |
Зимовець О.О. |
|
12 |
Узагальнення та систематизація пропозицій, якій надійшли від членів робочої групи |
до 20 червня |
Зимовець О.О. |
|
ІV етап. Представлення результатів |
|||
|
13 |
Оприлюднення результатів самооцінювання на веб сайті закладу |
20 червня |
Зимовець О.О., Шерудило О.М. |
|
14 |
Ознайомлення громадськості з результатами самооцінювання під час щорічного звіту керівника закладу. |
червень |
Кириченко Т.В. |
|
15 |
Обговорення результатів самооцінювання на засіданні педагогічної ради. Врахування результатів самооцінювання під час розробки освітніх програм, плану роботи, коригування Стратегії розвитку закладу. Визначення шляхів вдосконалення освітньої діяльності. |
серпень |
Зимовець О.О. |
Додаток 3
до наказу директора назва закладу освіти
№ від 2025 року
Критерії та індикатори
оцінювання освітніх та управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти
|
Напрям 2. Система оцінювання результатів навчання учнів |
||||
|
Вимога 2.1. Наявність системи оцінювання результатів навчання учнів, яка забезпечує справедливе, неупереджене, об’єктивне та доброчесне оцінювання |
||||
|
Критерії оцінювання |
Індикатори оцінювання |
Методи збору інформації |
Інструментарій, що буде використано для оцінювання |
Результати спостережень, опитувань |
|
2.1.1. Учні та батьки |
2.1.1.1. У закладі |
2.1.1.1. Аналіз |
Проаналізувати, як здійснюється |
|
|
отримують від |
оприлюднюються критерії, |
документації. |
інформування здобувачів освіти, |
|
|
педагогічних |
правила та процедури |
Спостереження за |
батьків учнів про критерії, |
|
|
працівників |
оцінювання результатів |
проведенням навчальних |
правила та процедури |
|
|
інформацію про |
навчання учнів |
занять. |
оцінювання результатів |
|
|
критерії, правила та |
Анкетування батьків, |
навчання. |
||
|
процедури оцінювання |
педагогічних працівників, |
1. Освітня програма закладу |
||
|
результатів навчання |
самоаналіз учителями |
(наявність опису інструментарію |
||
|
власної педагогічної |
та процедур оцінювання учнів). |
|||
|
діяльності. |
2. Протоколи засідань |
|||
|
педагогічних рад (наявність |
||||
|
інформації щодо оцінювання |
||||
|
результатів навчання учнів; вибору |
||||
|
форм, змісту та способів |
||||
|
оцінювання результатів навчання |
||||
|
учнів; рішень щодо оцінювання |
||||
|
результатів навчання учнів НУШ |
||||
|
за вербальною/рівневою оцінкою; |
||||
|
наявність адаптаційного періоду; |
||||
|
щодо оцінювання результатів |
||||
|
навчання складників вибіркового освітнього компонента та предметів варіативної складової навчальних планів (для інших класів))
проведенням навчальних занять.
|
||||
|
2.1.1.2. Частка учнів, які в закладі освіти отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання результатів навчання |
2.1.1.2. Анкетування учнів. |
Анкета для учня/учениці |
||
|
2.1.1.3. Частка батьків, які в закладі освіти отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання результатів навчання |
2.1.1.3. Анкетування батьків |
Анкета для батьків |
||
|
2.1.2. Система оцінювання результатів навчання учнів у закладі освіти сприяє реалізації компетентнісного підходу до навчання |
2.1.2.1. Частка педагогічних працівників, які застосовують систему оцінювання результатів навчання учнів, спрямовану на реалізацію компетентнісного підходу |
2.1.2.1. Спостереження за проведенням навчальних занять. |
Форма спостереження за проведенням навчальних занять. |
|
|
2.1.3.Учні та батьки вважають оцінювання результатів навчання справедливим, неупередженим, об’єктивним, доброчесним |
2.1.3.1. Частка учнів та батьків, які вважають оцінювання результатів їх навчання в закладі освіти справедливим, неупередженим, об’єктивним, доброчесним |
2.1.3.1. Анкетування учнів, батьків. |
|
|
2.2.1. У закладі освіти здійснюється аналіз результатів навчання учнів |
2.2.1.1. У закладі освіти систематично проводяться відстеження результатів навчання учнів |
2.2.1.1. Аналіз документації (наявність у річному плані роботи заходів щодо моніторингу результатів навчання та розвитку здобувачів освіти, формування їх компетентностей; наявність протоколів засідань педагогічних рад/наказів з основної діяльності щодо відстеження динаміки результатів навчання учнів) |
Проаналізувати, у який спосіб у закладі освіти проводиться моніторинг результатів навчання учнів, формування їх компетентностей
результатів навчання та розвитку здобувачів освіти, формування їх компетентностей).
щодо відстеження динаміки результатів навчання учнів).
результатів навчання учнів). |
|
|
2.2.1.2. За результатами відстеження здійснюється аналіз результатів навчання учнів, приймаються рішення щодо надання їм підтримки в освітньому процесі |
2.2.1.2. Самоаналіз керівником, заступником керівника закладу освіти заходів, які проводяться у школі за підсумками проведення моніторингових досліджень |
Перелічити заходи, які проводяться у школі за підсумками проведення моніторингових досліджень.
щодо оцінювання результатів навчання учнів та надання їм підтримки в освітньому процесі; оцінювання учнів, для яких розроблені індивідуальні програми розвитку, індивідуальні навчальні плани). |
||
|
2.2.2. У закладі освіти |
2.2.2.1. Педагогічні |
2.2.2.1. Спостереження за |
Проаналізувати застосування |
|
впроваджується система формувального оцінювання |
працівники за допомогою оцінювання відстежують особистісний поступ учнів, формують у них позитивну самооцінку, відзначають досягнення, підтримують бажання навчатися, запобігають побоюванням помилитися |
проведенням навчальних занять. Висновки керівника, заступника керівника закладу освіти за результатами спостереження навчальних занять. Анкетування учнів, батьків, педагогічних працівників. |
учителями технік/методів/прийомів /інструментів формувального оцінювання.
проведенням навчальних занять.
|
|
|
2.3.1. Заклад освіти сприяє формуванню в учнів відповідального ставлення до результатів навчання |
2.3.1.1. Педагогічні працівники надають учням необхідну допомогу в навчальній діяльності |
2.3.1.1. Анкетування учнів, педагогічних працівників. |
|
|
|
2.3.1.2. Частка учнів, які відповідально ставляться до процесу навчання, оволодіння освітньою програмою |
2.3.1.2. Спостереження за проведенням навчальних занять. Анкетування учнів. |
проведенням навчальних занять.
|
||
|
2.3.2. Заклад освіти забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів |
2.3.2.1. Педагогічні працівники в системі оцінювання результатів навчання учнів використовують прийоми самооцінювання та взаємооцінювання |
2.3.2.1. Спостереження за проведенням навчальних занять. Висновки керівника, заступника керівника закладу освіти за результатами спостереження навчальних занять. Анкетування учнів. |
Навести приклади прийомів/інструментів самооцінювання та взаємооцінювання учнів, які використовують вчителі під час проведення навчальних занять
проведенням навчальних занять.
|
Особливості вивчення навчальних предметів/інтегрованих курсів у 5 класі ЗЗСО за державним стандартом базової середньої освіти та інновації в освітньому менеджменті нової української школи








